အသစ္အသြင္နဲ႔ဇြဲကပင္



ဇြဲကပင္ပညာဒါနအသင္း၏ အၾကဳိအစည္းအေ၀းကုိ ယေန႔ ၃၁-၃-၂၀၀၈ မွာ ဒုတိယအၾကိမ္ က်င္းပခဲ့သည္။
အသင္း၀င္၏ ဖြဲ႔စည္းပုံကုိ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ဖြဲ႔စည္းလုိက္ျပီး ေရွဆက္လုပ္ေဆာင္မည့္ လုပ္ေဆာင္လုပ္ငန္းအခ်ဳိ႔ကုိလည္း
ညွိႏွဳိင္းတုိင္ပင္ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။ အသင္းအတြက္ ဘ႑ာေရးရွာေဖြမွဳကိစၥ၊ ဂုဏ္ျပဳမွတ္တမ္းတင္လႊာကိစၥ၊ လက္ကမ္းစာေစာင္လူတုိင္းသိေအာင္ လုပ္ေဆာင္မည့္ကိစၥ စသည္မ်ားကုိ အေသးစိပ္ ေဆြးေႏြးတုိင္ပင္ခဲ့ၾကသည္။ အစည္းအေ၀းသုိ႔ စုစုေပါင္း သံဃာ(၁၂)ပါးၾကြေရာက္ၾကျပီး အသင္း၏ ဖြဲ႔စည္းပုံႏွင့္စည္းမ်ဥ္းမ်ားကုိ ေအာက္ပါအတုိင္း ျဖစ္ပါသည္။
ဇြဲကပင္ပညာဒါနအသင္း
« « « « « « « « «
ဖြဲ႕စည္းပုံႏွင့္အသင္း၏ရည္ရြယ္ခ်က္အက်ဥ္း

၁။ အသင္း၏အမည္ = ဇဲြကပင္ပညာဒါနအသင္း
(၂၃-၁-၂၀၀၅ ခုႏွစ္တြင္ စတင္တည္ေထာင္သည္။)

၂။ အသင္း၏တည္ေနရာ = ဘန္ေကာက္ျမိဳ႕၊ ထုိင္းႏုိင္ငံ

၃။ အသင္း၏ရည္ရြယ္ခ်က္ = ပညာထူးခၽြန္ထက္ျမက္ေသာ ကရင္အမ်ိဳးသားရဟန္းေတာ္မ်ား ေပၚထြန္းလာေစရန္အတြက္ အေထာက္အပံ့မ်ား ကူညီေထာက္ပံ့ လွဴဒါန္းရန္။

၄။ အသင္းဖြဲ႕စည္းပုံ = ေအာက္ပါအတုိင္း အလုပ္အမႈေဆာင္ေကာ္မတီျဖင့္ ဖဲြ႕စည္း ေဆာင္ရြက္သည္။ အလုပ္အမႈေဆာင္ေကာ္မတီတြင္--

၁) နာယကဆရာေတာ္မ်ား
၂) ဥကၠ႒ဆရာေတာ္
၃) ဒု- ဥကၠ႒ဆရာေတာ္
၄) အက်ိဳးေတာ္ေဆာင္ ဆရာေတာ္
၅) တြဲဖက္အက်ိဳးေတာ္ေဆာင္ဆရာေတာ္
၆) ဘ႑ာေရးမႈးဆရာေတာ္
၇) တြဲဖက္ဘ႑ာေရးမွဴးဆရာေတာ္
၈) အဖြဲ႕၀င္ဆရာေတာ္မ်ားျဖင့္ ဖဲြ႕စည္းေဆာင္ရြက္သည္။

၅။ အလုပ္အမႈေဆာင္ဆရာေတာ္မ်ား၏သက္တမ္းသည္ (၃) ႏွစ္ျဖစ္သည္။

၆။ အသင္း၏လုပ္ငန္းစဥ္ = ႏုိင္ငံျခားတကၠသုိလ္/ေကာလိပ္တစ္ခုခုတြင္ တက္ေရာက္ ပညာသင္ယူ/ သင္ၾကားေနေသာ ကရင္အမ်ိဳးသားရဟန္းေတာ္မ်ားအား ပညာဒါနအလွဴေငြ လွဴဒါန္းေထာက္ပံ့ျခင္း၊ အသင္း၏ရန္ပုံေငြ႐ွာေဖြျခင္းတုိ႕ျဖစ္သည္။

၇။ အသင္း၏ အလုပ္အမႈေဆာင္မ်ားသည္ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ တာ၀န္မထမ္းေဆာင္ႏုိင္ခဲ့ ေသာ္ အသင္း၏ အလုပ္အမႈေဆာင္ေကာ္မတီသုိ႕ အေၾကာင္းၾကား၍ ႏွဳတ္ထြက္ႏုိင္သည္။

၈။ ဇြဲကပင္ပညာဒါနအသင္းသည္ မိသားစုအသြင္ေဆာင္ေသာအသင္းမ်ိဳးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အသင္း၏တာ၀န္မ်ားကုိ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ မိသားစုစိတ္ဓာတ္ျဖင့္ ၀ုိင္း၀န္္းေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ ကရင္အမ်ိဳးသားမ်ား ပညာထူးခြ်န္ထက္ျမက္လာၿပီး အမ်ိဳးဘာသာ၊ သာသနာဖြံ႕ၿဖိဳး တုိးတက္ေစရန္ ဟူေသာ စိတ္ျဖင့္ ညီညီညြတ္ညြတ္ေဆာင္ရြက္ျခင္း စသည္တုိ႕ျဖစ္သည္။

၉။ အသင္း၏ဖြဲ႕စည္းပုံႏွင့္ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းစသည္တုိ႕ကုိ အေျခအေနအားေလ်ာ္စြာ ျပဳျပင္ျခင္း၊ ျဖည့္စြက္ျခင္း၊ ႏွဳတ္ပယ္ျခင္းစသည္ိ ျပဳလုပ္ႏုိင္သည္။

၁၀။ အသင္း၏အမႈေဆာင္ႏွင့္ အသင္း၀င္မ်ားသည္ အသင္း၏ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားကုိ ထိေရာက္စြာ အေကာင္အထည္ေဖၚေဆာင္ႏုိင္ေရးအတြက္ အသင္းကုိ ကုိယ္စားျပဳေသာ စည္း႐ုံး ေဟာေျပာမႈမ်ားကုိ အခါအခြင့္အားေလ်ာ္စြာေဆာင္ရြက္သြားၾကရန္ျဖစ္သည္။



ဤဇြဲကပင္ပညာဒါနအသင္း၏ အလုပ္အမႈေဆာင္အဖဲြ႕၀င္မ်ားကုိ ၃၁ - ၃ - ၂၀၀၈ ေန႕တြင္ ေအာက္ပါအတုိင္း အသစ္ျပန္လည္ဖြဲ႕စည္းလုိက္သည္။



(က) အမႈေဆာင္နာယကဆရာေတာ္မ်ား

၁) ဘဒၵႏၱ ေ၀ေဒဟသာမီဘိ၀ံသ ရန္ကုန္ Myanmar
၂) ဘဒၵႏၱ ေဇာတိက ရန္ကုန္(န.ပ.သ) Myanmar
၃) ဘဒၵႏၱ အာဒိစၥ ပုသိမ္ India
၄) ဘဒၵႏၱ ကုမာရ ထီဖုိးစံ Thailand
၅) ဘဒၵႏၦ ပုည ထီဖုိးစံ Thailand
၆) ဘဒၵႏၱ ပညာ၀ံသ ေနာင္ဘုိ Australia

(ခ) ဗဟုိအလုပ္မွဳေဆာင္ အဖြဲ႔၀င္ ဆရာေတာ္မ်ား

ဥကၠဌဆရာေတာ္ = ဦးဣႏၵာစာရ
ဒုတိယ ဥကၠဌဆရာေတာ္ = ဦးေမတၱာနႏၵ
အက်ဳိးေတာ္ေဆာင္ ဆရာေတာ္ = ဦးနာဂ၀ံသ
တြဲဘက္အက်ဳိးေတာ္ေဆာင္ ဆရာေတာ္ = ဦးဉာဏသာမိ
ဘ႑ာေရးမွဴး = ဦးကုေ၀ရ
တြဲဘက္ ဘ႑ာေရးမွဴး = ဦးပညာေဇာတ




(ဂ) သတင္းႏွင့္ျပန္ၾကားေရးဆရာေတာ္မ်ား

၁) ဦးနာဂ၀ံသ (ကု္ေက်ာ၀္) ထုိင္း
၂) ဦးေမဓာနႏၵ (ထီ့ေဖါဟ္စင္) သီရိလကၤာ
၃) ဦးေတဇနိယ (ခု္လုိဒ့္ဆင့္ေမာ၀္ထုင္း) သီရိလကၤာ
၄) ဦးသုဇန ( ဏံင္းမ်းလြာဲ) အိႏၵိယ

(ဃ) ပညာေတာ္သင္ေမာ္နီတာရဟန္းေတာ္မ်ား

၁) ဦးကုေ၀ရ ( ဏံင္းမ်းလြာဲ) အိႏၵိယ
၂) ဦးဂုဏသာမိ ( ထုဲးမင္ေထာ၀္) သီရိလကၤာ

မွတ္ခ်က္။ က်န္ေသာ ပညာေတာ္သင္ ရဟန္းေတာ္မ်ားအားလုံးသည္ အလုပ္အမွဳေဆာင္အဖြဲ႔၏ အဖြဲ႔၀င္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။


[Read More...]


အျမဲတန္း စိမ္းလန္းစိုေျပေစျခင္တဲ့ ဒို႔ရဲ႕ေျမ



07-03-2008

အမ်ိဳးသားအေပါင္းတို႔ တစ္ဦးနဲ႕တစ္ဦး ဘာသာတရား ၊ အမုန္းတရား ၊ မာန္မာန မထားၾကဘဲေမတၱာကိုသာ ေရွ႕ရႈထားကာ ဒို႕ရဲ႕အနာဂါတ္မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ားအတြက္ (သို႕) ဒို႕ေနထိုင္ရာ ေဒသအတြက္ ဒီေတာင္တန္းနဲ႕အတူ သက္ေသျပဳ၍ စိမ္းလန္းစိုေျပေစဖို႕ အားလံုးကိုယ္စီအားထုတ္ၾကစို႕......

အာသီသမ်ားစြာျဖင့္..........Sawmeda (Thiphosan)
[Read More...]


အဂၤလိပ္ဘာသာရပ္အေရးပါမႈ (သို႔) ေရစီးေၾကာင္းအဂၤလိပ္ဘာသာရပ္



07-03-2008


သို႕.....
မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ား......



ယေန႔ေခတ္မွီဆန္းျပားသြက္လက္ေသာ ( information ) ေခတ္မွာ အမ်ားစုေနထို္င္ၾကျပီး၊
အျခားတစ္ဖက္တြင္လည္း ကမၻာ့အႏွံ႕အျပားမွသီတင္းအခ်က္အလက္ေတြကိုတစ္ခ်ိန္တည္း
ဆက္သြယ္ေပးႏိုင္တဲ့ ( communication ) နယ္ပယ္မွာေနထိုင္ၾကပါသည္။ က်ယ္ျပန္႔တဲ့ကမၻာ့စၾကာ၀ဠာကိုပိုမိုက်ဥ္းေျမာင္းသြားေအာင္ဆက္သြယ္ေပးေနေသာ(communication) ယႏၱရားသည္လည္းတစ္ေန႔ထက္တစ္ေန႔က်ယ္ျပန္႔လာပါသည္။ ကမၻာ့တစ္၀န္းလံုးျဖစ္ပ်က္မႈမွန္သမ်ွ Internet, BBC, CNNစသည္တို႔မွတစ္ဆင့္ကႊၽႏိုပ္တို႔ေနထုိင္ရာအခန္းဆီသို႔တစ္ျပိဳင္နက္ဖမ္းယူနားဆင္ႏိုင္ပါသည္။ ယေန႔အခ်ိန္ကမၻာၾကီးသည္ကႊၽႏ္ုပ္တို႔အိမ္နီးနားခ်င္း ရြာၾကီးတစ္ရြာလိုျဖစ္လာေနပါျပီး။ သို႔ဆိုလ်ွင္ အဂၤလိပ္ဘာသာအေရးၾကီးသည္ဟုဆိုရျခင္းသည္ဆက္သြယ္မႈယႏၱရားေၾကာင့္ျဖစ္ေပသည္။ပညာတတ္လူတန္းစားတို္င္း အဂၤလိပ္စာအေရးပါမႈကို အၾကြင္းမဲ့သေဘာေပါက္ၾကပါသည္။ ယေန႔ဆိုလ်ွင္ အဂၤလိပ္စာသည္
လူၾကီးလူလယ္မ်ားအၾကားေျပာဆိုေရးသားေနၾကတဲ့ ဂလိုဘယ္လ္ဘာသာရပ္ျဖစ္ေနပါသည္။ ဒါေၾကာင့္ ေနရာတိုင္းအဂၤလိပ္စာကိုၾကိဳးစားသင္ယူေနၾကပါသည္။ လူသားအားလံုးအတြက္ အဂၤလိပ္စာသည္ ကမၻာၾကီးရဲ႕၀င္ထြက္ရာတစ္ခါးေပါက္ဟုဆိုရေပလိမ့္မည္။ ႏိုင္ငံတကာအစည္းအေ၀း၊ ကုလသမဂၢညီလာခံေတြမွာ ဒီအတြက္အဂၤလိပ္စာအသံုးျပဳတဲ့ဘာသာရပ္တစ္ခုျဖစ္ျပီး၊ ဒါ့အျပင္အေရွ႕ေတာင္အဖြဲ႕၀င္ႏုိင္ငံက်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔
အသံုးျပဳတဲ့ဘာသာရပ္လည္းျဖစ္ေပသည္။ ေန႔စဥ္လူထုရဲ႕လုပ္ငန္းေတြမွာအဂၤလိပ္ဘာသာရပ္ကိုအသံုးျပဳေနဆဲျဖစ္သလို ေနာင္လည္းအသံုးျပဳေနအံုးမည္။ ေဆး၊ လ်ွပ္စစ္၊နည္းပညာနယ္ပယ္၊ ကမၻာ့စီးပြားေရး၊ ကူသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၊
ေရဒီယို၊ တယ္လီေဗးရွင္း ေၾကာ္ျငာ၊ ရုပ္ရွင္က႑မွာ အဂၤလိပ္ဘာသာရပ္အမ်ားဆံုးအသံုးျပဳေနသည္ဆိုတာကို
ဘယ္သူမွျငင္းလို႔မရပါ။

ကမၻာ့နယ္ပယ္အသီးသီးတြင္ အျမင္ရွိပညာတတ္လူတိုင္းအဂၤလိပ္ဘာသာရပ္အေရးပါမႈကို အၾကြင္းမဲ့လက္ခံၾကျပီး၊ ျပိဳင္ဆိုင္မႈျပင္းထန္တဲ့ကမၻာ့ၾကီးေၾကာင့္ ႏိုင္ငံတိုင္းမွာလည္း အဂၤလိပ္လာသာရပ္သည္ေရွ႕တန္း
ေရာက္ရွိလာတဲ့ေသာ့ခ်က္ျဖစ္ေပသည္။ အလုပ္ေကာင္း၊ ျမင့္မားတဲ့လစာအတြက္ဆိုလ်ွင္ အဂၤလိပ္စာအေရးပါမႈကိုပိုျပီး သိသာထင္ရွားေစသည္။ အဂၤလိ္ပ္ဘာသာသည္ သာမညလိုအပ္မႈတစ္ခုသာမဟုတ္ တကယ့္လုိအပ္မႈတစ္ခုျဖစ္ေပသည္။ ကမၻာ့အေထြေထြဗဟုသုတမ်ား အဂၤလိပ္ဘာသာရပ္နဲ႔သက္ဆုိင္တဲ့စာအုပ္ေတြမွာရွာေဖြေတြ႕ရွိႏိုင္သလိုအဂၤလိပ္စာအုပ္
ေတြမွတစ္ဆင့္ ေကာင္းျမတ္တဲ့အသိပညာ၊ နည္းပညာပိုင္းဆိုင္ရာ ကႊၽမ္းက်င္မႈကိုလည္းရရွိေစႏိုင္သည္။
ကႊၽႏ္ုပ္တို႔ႏိုင္ငံတြင္သမိုင္းျဖစ္ရပ္ေတြမွာလည္း အဂၤလိပ္စာသည္ဆက္သြယ္မႈယႏၱရားတစ္ခုအေနနဲ႕
သင္ယူအသံုးျပဳေနၾကျပီး၊ အထက္တန္း ေက်ာင္း၊ ေကာလိပ္၊ တကၠသိုလ္ေတြမွာ သင္ၾကားမႈဘာသာတစ္ခုအေနျဖင့္ ဆက္လက္တည္ရွိေနပါလိမ့္မည္။

ကႊၽႏ္ုပ္အနည္းငယ္နည္းျဖည္းစြက္ဆိုရလ်ွင္ အထက္ပါအခ်က္အလက္ေတြကိုအေကာင္ထည္ေဖၚႏိုင္ဖို႔ေကာင္းတဲ့
အၾကံအညာဏ္ေတြရွိသင့္ပါသည္။ကႊၽႏ္ုပ္တို႔ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြအခိုင္အမာထားျပီးအစဥ္တက်မွန္ကန္လုပ္
ေဆာင္ခ်က္ေတြရွိရေပမည္။ ပညာေရးကိုေလ့လာစဥ္ မည္သည့္ျပႆနာမ်ိဳးမဆိုစိတ္ပ်က္အားငယ္စရာမလိုဘဲ
ျပႆနာကိုေျဖရွင္းႏိုင္မည့္အခြင့္အေရးကိုသာေလ့လာသံုးသပ္ကာေျပလည္မည့္နည္းလမ္းေတြကိုဆထက္ထမ္းပိုး
တိုး၍လုပါေဆာင္သင့္ပါသည္။ ယင္းသို႔လုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖင့္အေႏွးနဲ႔အျမန္ျပႆနာရဲ႕အေျဖကိုရရွိလာမွာျဖစ္ျပီး၊ ထိုအခက္အခဲမ်ားကိုလည္းေက်ာ္လႊားႏိုင္မွာျဖစ္သည္။
တကယ္ေတာ့လူတိုင္းမွာရည္မွန္းခ်က္ကိုယ္စီရွိသင့္ပါသည္၊ ဘ၀မွာ ရည္ရြယ္ခ်က္မရွိေသာသူသည္ အထိန္းအကြပ္မဲ့ေသာ (ပဲ့မရွိေသာ) ေလွသေဘၤာနဲ႕တူပါသည္။ ရည္မွန္းခ်က္မရွိေသာေၾကာင့္ ဘ၀မွာ
ေအာင္ျမင္မႈမရႏိုင္ပါ။ ဇြဲလံုးလ၊သႏၵိဌာန္ေတြနဲ႕ကႊၽႏ္ုပ္တို႔ရည္းမွန္းထားတဲ့ပန္းတိုင္ဆီသိုု႔အေရာက္လွမ္းရမွာျဖစ္ပါသည္။
အထူးသျဖင့္ အနာဂါတ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားျဖစ္လာမည့္မိိ်ဳးဆက္သစ္မ်ားအတြက္ပိုျပီးအေရးၾကီးသည္။ ကႊၽန္ုပ္အထူးေျပာျခင္းသည္မွာအဂၤလိပ္ဘာသာရပ္ကို သင္ယူဖို႔မေမ့ၾကပါနဲ႕။ အဂၤလိပ္ဘာသာရပ္အေရးပါပံုကိုသိရွိနားလည္းၾကပါလို႔ မ်ိဳးဆက္သစ္လူငယ္မ်ားအတြက္တိုက္တြန္းျခင္းပါသည္။ ဒါမွႏိုင္ငံတကာမ်က္ႏွာစာမွာ ခ်ဥ္းကပ္ႏိုင္မွာျဖစ္သလိုငါတို႔ရဲ႕လွပေသာအမိေျမကိုတည္ေဆာက္ႏုိင္မွာ
ျဖစ္ေပသည္။
အက်ဥ္းခ်ံဳးအားျဖင့္ဆိုရလ်ွင္ ကမၻာၾကီးကိုအမွီလိုက္ျခင္လ်ွင္၊ ကမၻာၾကီးနဲ႕ရင္ေပါင္းတန္းလိုလ်ွင္ အဂၤလိပ္
ဘာသာရပ္အေရးပါမႈ (သို႔) အဂၤလိပ္စာေရစီးေၾကာင္းကိုနားလည္းၾကရမည္။ ေနာက္ျပီးအဂၤလိပ္စာကို အသက္တစ္မ်ွေလ့လာလိုက္စားသင္ယူၾကပါလို႔ မ်ိဳးဆက္သစ္ေမာင္မယ္မ်ားကို အာသီသမ်ားျဖင့္
တိုက္တြန္းလိုက္ရေပသည္။

+ပညာသည္ရွည္လ်ွားျပီး ဘ၀ဟာတိုေတာင္းလွပါသည္း။
+စာအုပ္စာ ေပလူ႔မိတ္ေဆြ။
+ပညာျပည့္၀ႏွလံုးလွေသာ္။
+ပညာႏွင့္တူေသာအလင္းေရာင္းမည္သည္ မရွိ။

Sawmeda (Thiphosan)
[Read More...]


ပန္းညြန္႔ညႇာေၾကြ မျဖစ္ေစဖို႔



03-03-2008
ေရႊေဒါင္းေတာင္


ဆင္ေျခဖံုးရပ္ကြက္ေတြမွာ ေက်ာင္းမေနႏုိင္ၾကတဲ့ ကေလးေလးေတြကို လုိက္လံရွာေဖြၿပီး စာသင္ ေပးတဲ့ ပရဟိတလုပ္ငန္း လုပ္ေနသူ တပည့္မေလး တဦးနဲ႔ တေန႔က စကားေျပာျဖစ္ပါတယ္။
သူက သင္ေပးမယ္။ သူက ကိုယ့္စရိတ္နဲ႔ကိုယ္လာၿပီး သင္ေပး႐ံုမက စာအုပ္ခဲတံကအစ လိုအပ္သမွ်ကိုပါ ေပးေနတာေတာင္ ကေလးေတြက မွန္မွန္ ေက်ာင္းလာမတက္ၾကတဲ့အေၾကာင္း တခါတေလ ကားဂိတ္တို႔ ေစ်းတို႔အထိေတာင္ ကေလးေတြကို လိုက္ေခၚရတဲ့အေၾကာင္းမ်ားကို ေျပာျပပါတယ္။
ကေလးေတြ ေက်ာင္းမွန္မွန္ တက္ေစဖို႔ တခ်ဳိ႕မိဘမ်ားကို ေျပာဆို စည္း႐ံုးလို႔ ရေပမယ့္၊ တခ်ဳိ႕ မိဘမ်ားက်ေတာ့ ဘယ္လိုမွ ေျပာလို႔ ဆိုလို႔ မရတဲ့အေၾကာင္းလည္း တပည့္မေလးက ေျပာျပ ပါတယ္။
သူ႔စကားေတြကို နားေထာင္ရင္း လြန္ခဲ့တဲ့ ေလးငါးႏွစ္က ႀကံဳခဲ့ရတဲ့ အလားတူ ျပႆနာ တခုကို သြားၿပီး သတိရလိုက္မိပါတယ္။ အဲဒီျပႆနာကလည္း တပည့္ ပန္းခ်ီဆရာမေလးတဦး ႀကံဳေတြ႔ ခဲ့ရတဲ့ ျပႆနာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပန္းခ်ီဆရာမေလးက ၀ါသနာအရ ကေလးေလးေတြကို ပန္းခ်ီ သင္ေပးတဲ့ အလုပ္လည္း လုပ္ပါတယ္။ သူသင္ေပးေနတဲ့ ကေလးေတြထဲမွာ (၉) ႏွစ္ (၁၀) ႏွစ္ အရြယ္ ဆြ႔ံအ နားမၾကား ျဖစ္ေနရွာတဲ့ ကေလးတေယာက္ ပါပါတယ္။ ကေလးက ထူးထူး ျခားျခားကို ပါရမီရွိတဲ့ ကေလးျဖစ္ပါတယ္။ (၉) ႏွစ္ (၁၀) ႏွစ္သား ဆုိေပမယ့္ သူ႔ ခံစားမႈ၊ သူ႔ အျမင္၊ သူ႔ အေတြးနဲ႔ သူ႔ လက္ရာေလးေတြက တကယ့္ အႏုပညာရွင္ႀကီး တေယာက္ပမာ နက္နဲလွတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

ပန္းခ်ီဆရာမေလးက အဲ့ဒီကေလးကို (၃) ႏွစ္ေလာက္ စနစ္တက် ျပဳစုၿပိဳးေထာင္ေပးခဲ့ေလေတာ့ သူ႔လက္ရာေလးေတြဟာ “ပြဲ၀င္”တဲ့ အဆင့္အထိ ေရာက္ရွိလာပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဆရာတို႔ရဲ႕ ထံုးစံအတိုင္း ဆရာမေလးက သူ႔တပည့္ကို ကေလးပန္းခ်ီျပပြဲေလးေတြ၊ ကေလးပန္းခ်ီ ၀ပ္ေရွာ့ ေလးေတြမွာ ပြဲထုတ္ေပးပါတယ္။

အဲဒီမွာ ျပႆနာက စေတာ့တာပါပဲ။ ကေလးငယ္ရဲ႕ လက္ရာကေလးေတြကို လူေတြ ဂ႐ုစိုက္မိ ၾကတယ္။ မူလက ျပ႐ံုသက္သက္ ေရာင္းဖုိ႔ အစီအစဥ္မရွိေပမယ့္ ၀ယ္ခ်င္သူေတြက အတင္း အၾကပ္ေျပာလာတာေၾကာင့္ ျပသမွ်ကားတိုင္းလိုလို ေရာင္းခ်ခဲ့ရတယ္။ ကေလးငယ္နဲ႔တကြ မိဘေတြ ၀မ္းသာအယ္လဲ ျဖစ္ၾကရသလို ဆရာမေလးလည္း ၀မ္းသာ ဂုဏ္ယူခဲ့မိတယ္။

ေနာက္ေတာ့ သိပ္မၾကာပါဘူး။ ျပခန္းဖြင့္ၿပီး ပန္းခ်ီကားေတြေရာင္းစားတဲ့ “ပန္းခ်ီသည္” တေယာက္က ကေလးငယ္ရဲ႕ အိမ္ကို လိုက္လာၿပီး ဆြဲသမွ် ကားတုိင္း ျပခန္း၀င္ၿပီး ေစ်းေကာင္းရေအာင္ ေရာင္းေပးမယ္လုိ႔ ကမ္းလွမ္းလာတယ္။ ဆြံ႔အ နားမၾကား ျဖစ္ေနတဲ့ ကေလးငယ္ရဲ႕ ကိုယ္ေရးရာဇ၀င္နဲ႔ လက္ကမ္းေၾကာ္ျငာ ႐ုိက္ၿပီး ျဖန္႔ေ၀လုိက္ရင္၊ စင္ကာပူ ေစ်းကြက္ေလာက္ထိ သတင္းပ်ံ႕သြားၿပီး ေဒၚလာနဲ႔ေတာင္ ေရာင္းရလိမ့္မယ္လုိ႔လည္း သြားရည္က်ေလာက္ေအာင္ ဆြယ္တရားေဟာတယ္။

ကေလးရဲ႕မိဘေတြက ပန္းခ်ီဆရာမေလးကုိ ေျပာျပတုိင္ပင္ပါတယ္။ ဆရာမေလးက ဒီကေလးဟာ ပန္းခ်ီအႏုပညာရွင္တေယာက္ ျဖစ္လာႏုိင္စြမ္းရွိသူ ပါရမီရွင္ေလးတေယာက္ျဖစ္ေၾကာင္း ေနာက္ထပ္ (၂) ႏွစ္ေလာက္သာ ထပ္ၿပီး သင္ယူေလ့က်င့္လုိက္ရင္ ပထမတန္းစား ပန္းခ်ီပညာရွင္ ျဖစ္လာႏုိင္ေၾကာင္း ေစ်းကြက္၀င္ ႐ုပ္ပံုကားခ်ပ္ေတြ ဆဲြၿပီး ေရာင္းစားတဲ့ “ပန္းခ်ီသည္” တေယာက္ အလုပ္ခုိင္းလိုက္မယ္ဆုိရင္ ကေလးရဲ႕ အၫြန္႔ကေလး က်ဳိးသြားေစလိမ့္မယ္ ျဖစ္ေၾကာင္းမ်ားကုိ ရွင္းျပလုိက္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ ပန္းခ်ီဆရာမေလး ရင္က်ဳိးရရွာပါတယ္။ မိဘေတြက စီးပြားျဖစ္ ႏုိင္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းကုိ လိုက္ခုိင္းဖုိ႔ ေရြးခ်ယ္လုိက္ၾကပါတယ္။ ဒီကေလး ေမြးကတည္းက နားလည္း မၾကား၊ စကားလည္း မေျပာတတ္တာေၾကာင့္ ေဆး႐ုံမ်ဳိးစံု တက္ၿပီး ဆရာ၀န္ေပါင္းစံုနဲ႔ ကုသခဲ့ရတာေၾကာင့္ မိဘမ်ားမွာ ပင္ပန္းလွၿပီျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း၊ အစစ အရာရာ ၾကပ္တည္းေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ အခုလုိ ေငြ၀င္လမ္းေတြ႕ပါလ်က္နဲ႔ မလုိက္ပါက မုိက္မဲရာက်လိမ့္မယ္ ထင္ျမင္ေၾကာင္းမ်ားလည္း ရွည္ရွည္ေ၀းေ၀း ရွင္းျပၾကပါတယ္။

ဒီအေၾကာင္းေတြ ေျပာျပေတာ့ ပန္းခ်ီဆရာမေလး မ်က္ရည္ေတြ လည္ေနရွာပါတယ္။ ကေလး ငယ္ေလးဟာ ဖန္းဆင္းႏုိင္စြမ္းရွိတဲ့ ပါရမီရွင္ေလးပါ။ ဒါေပမယ့္ အခုေတာ့ သူဟာ ျပခန္းပုိင္ရွင္ “ပန္းခ်ီသည္” အဆဲြခုိင္းတဲ့ ေစ်းကြက္၀င္ အပ္ထည္ေတြ ဆဲြရတဲ့ ပံုဆဲြသမားေလး အျဖစ္နဲ႔ပဲဘ၀တသက္တာ ေနရရွာပါေတာ့မယ္။ တလူလူ တက္ေနတဲ့ အၫြန္႔ကေလးဟာ ထြက္ျပဴစမွာပဲ အခ်ဳိးခံလုိက္ရရွာပါတယ္။

ပံုတူ ဆဲြတယ္ဆုိတာက ဘယ္သူ ထလုပ္လုပ္ ျဖစ္တဲ့အလုပ္မ်ဳိးပါ။ မူလတန္း ကေလးေတြေတာင္ လုပ္ႏိုင္ေသးတာပဲ။ ပန္းခ်ီဆဲြတယ္ဆုိတာကေတာ့ လူတုိင္း လုပ္ႏုိင္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဖန္ဆင္း ႏုိင္စြမ္းရွိသူ အႏုပညာမွာ “စ” ရွိသူေတြသာ လုပ္ႏုိင္တာမ်ဳိးျဖစ္တယ္။

အညြန္႔တလူလူနဲ႔ ကေလးငယ္ေလးေတြရဲ႕ ဖန္ဆင္းႏုိင္မႈ အစြမ္းအစကုိ ပန္းေကာင္းညြန္႔က်ဳိး မျဖစ္ရေလေအာင္၊ ဖန္ဆင္းမႈကုိ ဖန္တီးမႈနဲ႔ အစားထုိး မခံရေလေအာင္ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ဖုိ႔ လူၾကီးေတြမွာ တာ၀န္ရွိပါတယ္။

ပရဟိတေက်ာင္းဆရာမေလးနဲ႔ ပန္းခ်ီဆရာမေလးတုိ႔ဟာ ကေလးေတြရဲ႕ အနာဂတ္ လွပေစဖုိ႔ ေဆာင္ရြက္ေနၾကတဲ့ ေစတနာရွင္၊ ေမတၱာရွင္ေလးေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ လူ႔တာ၀န္ကုိ တတ္စြမ္း သမွ် တႏုိင္တမ ၀င္ၿပီး ထမ္းေနၾကရွာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္လုိ႔ သူတုိ႔ ႏွစ္ဦးစလံုး ရင္ကြဲ ပက္လက္ျဖစ္ၿပီး က်န္ရစ္ၾကရပါတယ္။ ကေလးမိဘမ်ားကလည္း သူတုိ႔ သားသမီးေလးေတြကုိ အတတ္ပညာရွင္ေတြ၊ အႏုပညာရွင္ေတြ ျဖစ္ေစခ်င္ၾကေပမယ္ဆုိတာ ယံုမွားသံသယ ျဖစ္ဖြယ္ရာ မရွိပါဘူး။

ဘယ္အရာမဆုိ တဦးေကာင္း တေယာက္ေကာင္း ေဆာင္ရြက္လုိ႔ ေအာင္ျမင္မႈ မရႏုိင္ဘူးေလ။ အေၾကာင္းတရားေၾကာင့္ အက်ဳိးတရား ျဖစ္ၾကရတာ မဟုတ္လား။ ေစတနာ ေမတၱာတခုတည္းနဲ႔ အရာရာဟာ မၿပီးႏုိင္ပါဘူး။ မေကာင္းတဲ့ အေၾကာင္းတရားကုိ ဖယ္ရွားမွ မေကာင္းတဲ့ အက်ဳိး တရားေတြ ပ်က္သြားႏုိင္ပါတယ္။ ဘာပဲလုပ္လုပ္ ဒီသေဘာကုိ နားလည္ထားဖုိ႔ လုိပါတယ္။ အေရးၾကီးဆံုးကေတာ့ ပန္းကေလးေတြ ပန္းေကာင္းညြန္႔က်ဳိး မျဖစ္ေစဖုိ႔သာ ျဖစ္ပါတယ္။ ။

( The NEJ)
[Read More...]


 
Return to top of page Copyright © 2010 | Karen Tasmania Converted into Blogger Template by HackTutors