ပညာ့ဖုိင္သာ



သိင္းထုင္းဟွာင္.က်ံင္းေအဗးလ၀္
ဟွင္းေခါဟ္ဖင့္ေခါဟ္မာဲလင္းဍ၀္
အု္ဏိင္းယိက္အု္ထုင္းထင္းထ၀့္
အု္ထာင္သီးခ၀့္ ဖုဟ္ထင္းလ၀့္။
အု္ထာင္ေအထင္းအု္လးဍိဳ၀္
မာဲြသိင္းက်ာ္ႀသီ႕ယာ.ဗုိ၀္၊
ပ္ုမာ့ေဗ့သိင္းယု္လ၀္ပ်ာ
အင္းဃွဴ႕ပညာ့ကုိ၀္အု္ဟွာ
ပု္ေဍာဟ္ထင္းသင့္ဟွင္ေပ၀့္ခါ့
ထံင္ခ၀့္လယ့္ ဏု္ဍးပညာ့
ဟွင္ေပ၀့္ေအဟွံင္ ဟွင္ပု္ေဍာဟ္
ဆု္ဏးေသ္ွဗးအင္းဃွဴ႕ေလာဟ္
ဆု္ဏးေသ္ွယုိ၀္မာဲြပညာ့
ဖ၀္ဟွင္ေပ၀့္အင္းဃွဴ႕ေဏ၀္သာ့


--ထံင္ဏာင္းလာ.---
ပညာ့ယို၀္က်ာ္လ၀္ပ္ုမာ့
ဗးဍံင္ဖုိင္သာဗးေသ္ွယာ့
ပညာ့ယုိ၀္က်ာ္လ၀္ပု္မာ့
ဗးဍံင္ဆု္ဖါန္ဗးေသ္ွယာ့
ပညာ့ယို၀္က်ာ္လ၀္ပု္မာ့
ဗးဍံင္သို၀္ေဟွ၀္ဗးေသ္ွယာ့

-ဖုဳံယွင္သီးေဟွ မီ့ခိင့္ဗးလာ.ေဃွ၀္-
ပညာ့ယုိ၀္မု္ဏီ.ကု္ယုိင့္
ဖုံဳယွင္ဗးသီးယာ့ကုိ၀္ဖုိင့္
ပညာ့ယုိ၀္မု္ဏီ.အု္လယ့္
ဖုံဳယွင္ဗးေသ္ွယာ့ေ၀့ဏယ့္
ပညာ့ယုိ၀္မု္ဏီ.ဆုိဒ္ဗံင္
ဖုဳံယွင္ဗးေသ္ွယာ့ေအထံင္
ပညာ့ယုိ၀္ဆုိဒ္၀ီ.ခု္ဏာ
ဖုံဳယွင္ဗးေသ္ွယာ့လုက္ခုါ
ပညာ့မာဲြမု္ဏီ.က်ာ္ႀသီ႕
ဖုဳံယွင္ဗးေသ္ွယာ့ေအထီ့
စံင္းဗုိ၀္ဏ္ွ ပညာ့ဖုိင္သာ
အု္ခါ့ယုိ၀္ယု္ဍဳဂ္ဏဲပ်ာ
ေဍသုင္းသာလ၀့္လ၀္မိက္တာ
သၱာ္အ္ွလာ.ကုိ၀္အု္ဟွာ။

မိက္တာခုိင္းလင္ စ၀္ဆုိဒ္ဖါန္
(ခု္လုိ၀္)


[Read More...]


ေတာင္ဇဲြကပင္ သက္ေသတည္



အတိတ္ကုိေရွ႕ရွဴ႕ အနာဂတ္ကုိေမ်ွာ္ၾကည့္လွ်င္ ကရင္ျပည္နယ္ ၿမိဳ႕ေတာ္ဘားအံ၏ ေတာင္ဘက္ျခမ္းမွာ ခပ္ေ၀းေ၀းက လွမ္းျမင္ရေသာေတာင္သည္ ကရင္တစ္မ်ဳိးသားတုိ႔ကို ကိုယ္စားျပဳေသာ က်က္သေရေဆာင္ ဇဲြကပင္ေတာင္ဟု ေခၚပါသည္၊ လြန္ခဲ့ေသာအတိတ္သမုိင္းကို ျပန္ၾကည့္လွ်င္လည္း သုံးလူ႔ထြဋ္ထား ျမတ္စြာဘုရား၏ ဆံေတာ္အစစ္ျဖင့္ ဌာပနာထားသည္ကုိ စာေပသမုိင္းအရ ဖတ္ရႈ႕ရပါသည္၊
ဤသို႔ ဇဲြကပင္ေတာင္သည္ ျမတ္စြာဘုရား ဆံေတာ္အစစ္ျဖင့္ ထာပနာထားသည့္အတြက္ ကရင္ျပည္နယ္တစ္၀ွမ္းလုံးသာမက အနယ္နယ္အရပ္ရပ္က လာေရာက္ဖူးေျမာ္ ပူေဇာ္ ကန္ေတာ့ၾက သည္ကို စာေရးသူကိုယ္တုိင္မ်က္၀ါးထင္ထင္ေတြ႔ျမင္ရပါ၊ ႏွစ္စဥ္တေပါင္းလျပည့္ေန႔မွာလည္း ဇဲြကပင္ေတာင္ အေရွ႕ဘက္ျခမ္းခေလာက္ႏုိ႕ခြင္ႏွင့္ အေနာက္ဘက္ျခမ္းဒုံရင္းခြင္တုိ႔က ဗုဒၶပူဇနိယ ပဲြေတာ္မ်ား စည္ကားသိုက္ၿမိဳက္စြာ က်င္းပၾကပါသည္၊


အထက္ပါ ဇဲြကပင္ေတာင္၏ ေက်ာ္ၾကားမႈႏွင့္ ဘုန္းသမၻာႀကီးမားမႈကုိ ေထာက္ရႈ႕၍ ႏုိင္ငံျခားသုိ႔ သြားေရာက္ၿပီး ပညာသင္ၾကားေနသည့္ ကရင္ရဟန္းေတာ္မ်ားအေထာက္အပံ့ ရရွိေရးအတြက္ ထုိင္းႏုိင္ငံမွ ကရင္သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ ဒကာ/ဒကာမမ်ားလက္တြဲ၍ ‘ဇဲြကပင္ ပညာဒါန အသင္း’ ဟူေသာေခါင္းစဥ္ျဖင့္ အသင္းတစ္ခုတည္ေထာင္လုိ္က္သည္၊ ဤအသင္း အရွည္တည္တံ့ခုိင္ၿမဲေရးကို ရည္ရြယ္ကာ ‘ဇဲြကပင္ ပညာဒါန အသင္း’ ဆုိသည့္ေခါင္းစဥ္ကို သမဂၢီသံဃာစုံညီစြာျဖင့္ ေရြးခ်ယ္လုိက္သည့္အတြက္ စာေရးသူက အင္မတန္မွ သေဘာအားက်မိပါသည္။
အေၾကာင္းမွာမူ ကရင္ျပည္နယ္ က်က္သေရေဆာင္ ဇဲြကပင္ေတာင္သည္ တစ္ျခားေတာင္ႏွင့္ ယွဥ္ၾကည့္လွ်င္ တမူထူးျခားကဲြျပားလ်က္ရွိပါ၏။
ခပ္လွမ္းလွမ္းကေန လွမ္းၾကည့္ပါက တံခြန္တုိ္င္ပမာ မတ္သည္ ေစာက္သည္ ေတာ္ရုံတန္ရုံစိတ္ဓာတ္ျဖင့္ တက္လွ်င္ အေပၚသုိ႔ မေရာက္ႏုိင္ေပ။
တကယ့္တကယ္အင္တုိ္က္အားတုိက္ဇဲြႏွင့္မာန္ႏွင့္တက္မွသာလွ်င္ အေပၚသုိ႔အလြယ္တကူျဖင့္ ေရာက္ႏုိင္ပါသည၊္္ ထုိထက္ထူးတာက ဇဲြကပင္ေတာင္သည္ ဘယ္အခ်ိန္ဘယ္အခါ ဘယ္ရာသီပဲၾကည့္ၾကည့္မရုိးႏုိင္၊ ေလပူေတြဘယ္ေလာက္တုိက္တုိက္ ေလစိမ္းေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲတြန္းတြန္း မတုန္မလႈပ္ မယိမ္းမယုိ္င္ ေက်ာက္စာတုိင္ပမာ အၿမဲတုိင္းမတ္မတ္မားမားတည္တံ့ခုိင္ၿမဲလ်က္ရွိေနပါသည္။

ထုိ႔အတူ စားေရးသူတုိ႔ ကရင္တစ္မ်ိဴးသားလုံးတုိ႔ကလည္း ဇဲြကပင္ေတာင္၏ တည္ၿငိမ္မႈႏွင့္ ခုိင္ခံ့မႈကုိ စံနမူနာထားၿပီး ေတာင္ေပၚေျမျပန္႔ကရင္ႏွင့္ ျပည္တြင္းျပည္ပကရင္အားလုံးတုိ႔က ‘ဥမကဲြ သိုက္မပ်က္ပဲ’ မိမိတုိ႔ စိတ္ဓာတ္ကုိ ဇဲြကပင္ေတာင္လုိ စုစည္းၿပီး ဇဲြကပင္ေတာင္ ေက်ာက္သားလုိ တည္တံ့ခုိင္ၿမဲမႈရိွၾကေစရန္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္၊ တစ္စုႏွင့္တစ္စု ေသြးခ်င္းမျပန္႔က်ဲ စိတ္၀မ္းမကဲြျပားပဲညီညီညြတ္ညြတ္ရွိေနမည္ဆုိပါက မိမိတို႔ လူမ်ိဴးမ်ားသည္ ဘယ္ေတာ့မွ တိမ္ေကာပေပ်ာက္လိမ့္မည္မဟုတ္ေပ။
စာေရးသူဆုိလုိရင္းက ဇဲြကပင္ေတာင္သည္ မီးအိိမ္ေၾကာင့္ တစ္ေတာင္လုံးထြန္းလင္းေတာက္ပသကဲ့သုိ႔ မိမိတုိ႔ကရင္တစ္မ်ိဳးသားလုံးတုိ႔ကလည္း ပညာေရးေၾကာင့္ ဘ၀ကိုျမင့္တင္ႏုိ္င္ၾကပါေစ၊ ပညာဆုိတာ အေကာင္းအဆုိး အေၾကာင္း အက်ိဳး ဟုတ္မဟုတ္ မွန္မမွန္ႏွင့္ အက်ိဳးရွိမရွိကုိ သိတတ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ပညာလုိ႔ ေခၚပါတယ္၊
ပညာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အတုယူစရာ ဥပမာမ်ားကုိ ဆုိရလွ်င္-
၁၊ ပညာဆုိတာ အလင္းေရာင္နဲ႔တူတယ္၊
၂၊ ပညာဆုိတာ မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္းနဲ႔တူတယ္၊
၃၊ ပညာဆုိတာ လမ္းနဲ႔လည္းတူတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဘ၀ေရးႏွင့္ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳး အရွည္တည္တံ့ခုိ္င္ၿမဲေရးအတြက္ အဓိက အသက္ေသြးေၾကာမွာ စာေပ(သုိ႔) ပညာပင္ျဖစ္သည္။
စာေပႏွင့္ပညာေပ်ာက္လွ်င္ စကားေပ်ာက္မည္၊ စကားေပ်ာက္လ်င္ လူမ်ိဳးေပ်ာက္မည္ကုိ ကရင္တစ္မ်ိဳးသားလုံးတုိ႔အတြက္ သတ္ိျဖင့္ အသိရွိၾကေစလုိပါသည္။
နိဂုံးခ်ဳပ္အေနအားျဖင့္ ေရရွိမွ ၾကာတင့္ ၾကာရွိမွေရတင့္ ဆုိသလုိ ဆရာႏွင့္ဒကာ ေရႏွင့္ၾကာလုိ လက္တြဲကာျဖင့္ ပညာအေမြ ဓမၼအေမြမ်ားေပးေ၀ၾကလုိ႔ ဘ၀တစ္ခုလုံၿခဳံမႈရွိကာ အသိမွန္ အျမင္မွန္ ဘ၀လမ္းေၾကာင္းမွန္ကုိ ခဲြျခားေ၀ဖန္ႏုိ္င္တဲ့ ပညာရွိမ်ားေပၚထြန္းပါေစလုိ႔ ႀံကီးမားေသာ ေမတၱာမ်ားျဖင့္ ဆႏၵျပဳရင္း ‘ဇဲြကပင္ ပညာဒါနအသင္း’ကို ဤေဆာင္းပါးျဖင့္ ေရးသား ဂုဏ္ျပဳလုိက္ရပါသည္။

ပညာဂုေဏာ အနေႏၱာျဖင့္
ဇဲြခ်စ္ (ဇဲြကပင္)

[Read More...]


requested to all







အင္းယာ့ဗး ထီသုိ၀္သယ္ ကုိ၀္ဟွာေဍလ၀့္ဆာ္၊ြၤ

ပု္ ဇြဲကပင္ ကုံလြာဲေ၀့ ဆု္အ္ွကံင္းယုိ၀္ ဟွံင္ခြိက္ဏ္ွ လု္ ၂၉၊၆၊၂၀၀၈ မူဏီဏ္ွေဆ၀္ယုဂ္၊ အု္ခါ့ဗုဂ္ထင္း မု္အ္ွကံင္းခါ့ ပု္ကုံလြာဲေ၀့ ဟွယ္ဆု္မာဆာ.သယ္ လု္မိက္ခု္လုဂ္ဖုိ၀္းသာ၀း အ္ွလု္က်ယ္အု္ေခါဟ္စံင္ ထံင္ထာင္ လု္ဆု္အ္ွကံင္း ေဍ ဆု္အ္ွကံင္းဟွံင္သင့္ခါ့ဏ္ွသီး ဆု္မာသယ္ ပၚပုဂ္မိင္ေ၀့ေဍာဟ္မာ.ေဆ၀္.လ္ွ။ ပု္ကုံလြာဲ အု္ဟွာင္.အု္စံင္းသယ္ သာအ္ွ မု္ထုဂ္ဖု္လဟ္၀းသာ လဲကုင့္သီး ဟွယ့္ကဲထင္းဆု္ဏင္မိင္ေအး၊ အု္ခါ့ယုိ၀္လ၀့္ အင္းဃွဴ႔ထာင္ ဍးဟွင္သယ္ မာခု္လုဂ္သာ postဗးေဆ၀္.လ၀့္။ ေကခါင့္ေကလးခုိ၀္းသီး အ္ွဍာ္လ၀့္၊ ပု္ကုံလြာဲေ၀့ ထုဂ္ထင္းဆာင့္ အင္းဃွဴ႔အးထင္းေစ၀္ပု္ကုံလု္ဏိင္းယုိ၀္ ဆာင့္အု္ဗိင္းပါင္ထင္း၂၆၀၀ ေဆ၀္.ယုဂ္၊ ဆု္မာသယ္ ေအဟွံင္ခုိ၀္း ဍးထာင္လုိ၀္းသာလ၀့္ယာ.ဏယ္။ ဏးေသ္ွေဖ္ွလာ ကုိ၀္ဟွာေဍဆာ္။
[Read More...]


ကရင္ရာဇ၀င္္ဆရာႀကီး ဦးပညာ



5.7.08

ဆရာႀကီးဦးပညာသည္ ငယ္နာမည္ကုိ မသိရေသာ္လည္း သထုံဇာတိသားတစ္ဦးျဖစ္သည္၊ သူသည္ ဗုဒၶဘာသာရဟန္းေတာ္တစ္ပါးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဦးပညာ-ဟူေသာအမည္ကုိ သာသနာ့ ေဘာင္တုန္းက မွည့္ခဲ့ေသာအမည္ျဖစ္သည္၊ ရဟန္းဘ၀တြင္ ကရင္ရာဇ၀င္အေၾကာင္းကုိ ေလ့လာ လုိက္စားခဲ့ၿပီး လူ၀တ္ ေၾကာင္ေရာက္မွ ကရင္ရာဇ၀င္စာအုပ္ကုိ ထုတ္ေ၀လုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။

ဆရာႀကီးဦးပညာသည္ ကရင္ရာဇ၀င္ကုိ ေရးသာရာ၌ အမ်ိဳးသားသမုိင္းအျမင္ေပၚတြင္ အေျခခံ၍ ေရးသားထားသည္။ ပညာရွင္မ်ားက ျမန္မာ့သမုိင္းအေပၚတြင္ မိမိတုိ႔အမ်ိဳးသားပညာရွင္ အျမင္ႏွင့္ ႏုိင္ငံျခားပညာရွင္ အျမင္ဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စား ရွဴ႕ျမင္သုံးသပ္ၾကသည္။ အမ်ိဳးသား သမုိင္း အျမင္ဘက္တြက္ ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းအစျပဳ၍ ဆရာႀကီးမ်ားျဖစ္ၾကေသာ ဦးလွေဘ၊ ဦးဘုိးလတ္၊ ဦးသာျမတ္၊ သူရိယဦးသိန္းေမာင္၊ ပါေမာကၡဦးေအးေမာင္(တကၠသုိလ္ေမာင္သန္႔စင္)၊ ဒဂုန္ဦးလွေဘႏွင့္ ဦးသိန္းေဖ ျမင့္တုိ႔ပါ၀င္ၾကသည္၊
ဦးပညာသည္ သူ၏ကရင္ရာဇ၀င္စာအုပ္တြင္ ပုိးကရင္ကုိ တလုိ္င္း(မြန္)ကရင္ဟူ၍၄င္း၊ စေကာ ကရင္ကုိ ဗမာကရင္ဟူ၍၄င္း၊ ေကြ႕ကရင္ႏွင့္ရွမ္းကရင္ကုိ (ၾကက္ဖုိးႀကီး)ရာဇ၀င္ႏွင့္ဆက္စပ္ေနေသာ ေၾကာင့္ ကရင္နီ(ကယား) ဟူ၍၄င္း ဆုိလုိဟန္တူသည္။ ဦးပညာ၏ ကရင္ရာဇ၀င္စာအုပ္ကုိ ၁၉၂၉-ခုႏွစ္တြင္ ပထမအႀကိမ္၊ ၁၉၆၅-ခုႏွစ္တြင္ ဒုတိယအႀကိမ္ထုတ္ေ၀ခဲ့သည္၊ ဒုတိယအႀကိမ္ထုတ္ သူ၏ အမွာစာတြင္ ေအာက္ပါအတုိင္းေတြ႕ရသည္-
-မြန္၊ျမန္မာတြင္မိမိတုိ႔ ဘုရင္မ်ားရွိသကဲ့သုိ႔ ကရင္အမ်ိဳးသားတြင္ ကရင္ဘုရင္မ်ား ရွိခဲ့ဘူးသေလာ ဟု ေတြးေတာစဥ္းစားမိခဲ့ဘူးေလသည္မွာ ကရင္ျပည္နယ္သုိ႔ ေရာက္စဥ္အခါကျဖစ္သည္။ လြန္ခဲ့ေသာ ၇-ႏွစ္၊၈-ႏွစ္က က်ေနာ္သည္ သတင္းစာဆရာဦးသိန္းေမာင္ႏွင့္အတူ ယခုေကာ္သူေလးဟု အမည္သစ္တြင္ေနသည့္ ကရင္ျပည္နယ္ဘက္သုိ႔ ေဒသႏၱရဗဟုသုတအလုိ႔ငွါ ခရီးထြက္ခဲ့ရာ၌ ေကာ့ကရိတ္မွ သုံးမုိင္ခန္႔ အကြာ ေဒါနေတာင္တန္း ေတာစြယ္တစ္ေနရာရွိ ေတာအတြင္းသုိ႔ တပ္စိပ္တစ္စိပ္၏ အကူအညီျဖင့္ ခရီး ထြက္ခဲ့ၾကပါသည္။ ထုိေတာင္စြယ္ေတာအုပ္သည္ကား အမွန္အားျဖင့္ ေရွးကရင္ရွင္ဘုရင္တစ္ပါး ထီးနန္း စုိက္ရာၿမိဳ႕ေဟာင္းျဖစ္ခဲ့ဘူးေၾကာင့္ ယခုတုိင္ ေတြ႔ျမင္ရေသာ က်ဳံးေဟာင္းေနရာမ်ားကို ဦးသိန္းေမာင္က ညြန္ျပေျပာဆုိကာ ရာဇ၀င္ဇာတ္ေၾကာင္းျပန္ေသာေၾကာင့္ ကရင္လူမ်ိဳးမ်ားမွာ ကရင္အမ်ိဳးသားရွင္ဘုရင္ ရွိခဲ့ဘူးသည့္အျဖစ္ကုိ သိရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ -ယုိးဒယား-ျမန္မာနယ္စပ္ၿမိဳ႕ျဖစ္ေသာ ျမ၀တီၿမိဳ႕သည္လည္း အဆုိပါကရင္အမ်ိဳးသားဘုရင္၏ နယ္ျခားၿမိဳ႕ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္တကြ ကရင္အမ်ိဳးသားဘုရင္ႀကီးသည္ မိစၦာအယူမွ သမၼာအယူသုိ႔ ကူးေျပာင္းလာပုံမ်ားကုိပါ ထပ္ေလာင္းသိရွိရေသာအခါ အခြင့္ႀကဳံလွ်င္ ကရင္အ မ်ိဳးသာရာဇ၀င္အေၾကာင္းကုိ ဆက္လက္ေလ့လာရန္ ဆႏၵျဖစ္ေပၚလာခဲ့ပါသည္၊ သုိ႔အတြက္ လြန္ခဲ့သည့္ ၁၉၆၄-ခုႏွစ္၊ ေအာက္တုိဘာလအတြင္းက ဘားအံ၊လိႈင္းဘဲြ႔၊ ပုိင္က်ံဳအစရွိေသာကရင္ၿမိဳ႕ရြာမ်ားသုိ႔ ဆရာဦး သိန္းေမာင္ခရီးထြက္ေသာအခါ အတူတကြလုိက္ပါႏုိင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းေသာ္လည္း အေၾကာင္းမညီညြတ္ေသာ ေၾကာင့္ မလုိက္ပါႏုိင္ျဖစ္ခဲ့ရသည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိေဒသတစ္၀ုိက္၏ ရာဇ၀င္အေၾကာင္းကို ျပန္ေျပာင္းေျပာျပ ရန္ ေမတၱာရပ္ခံေသာအခါ က်ေနာ္အား စာအုပ္တစ္အုပ္ဖတ္ရွဳ႕ရန္ ေခတၱေပးအပ္ပါသည္၊ ထုိစာအုပ္ကုိ ဖတ္ၾကည့္ေသာအခါ ကရင္အမ်ိဳးသားတုိ႔တြင္ ေရွးေရွးေသာအခါက ကရင္အမ်ိဳးသားဘုရင္မ်ား ထုိနယ္ ပယ္ေဒသကို စုိးမုိးအုပ္ခ်ဳပ္ဘူးေၾကာင္း က်ေနာ္ယုံၾကည္လာမိပါသည္၊ အဆုိပါစာအုပ္သည္ကား ယခုရုိက္ ႏွိပ္ထုတ္ေ၀ေသာ -ကရင္ရာဇ၀င္-အမည္ရွိစာအုပ္ပင္ျဖစ္ပါသည္။

ဆက္္လက္ေမွ်ာ္


[Read More...]


 
Return to top of page Copyright © 2010 | Karen Tasmania Converted into Blogger Template by HackTutors