ပု္ေအဃွဴ႕ဃွင္ ေဍာဟ္ယွာ.ကို၀္႓ႜင္



´ပု္ေအဃွဴ႕ဃွင္ ေဍာဟ္ယွာ.ကို၀္႓ႜင္´ ဆု္ခႜါင္လု္ဖႜဳံးယုိ၀္ ေကာ၀္ၾကင္ေခါဟ္ ဆာမြာဲဆု္ခႜါင္ အု္တ၀္အု္လံင္သီးလု္ဖး မြာဲေ၀့ဆု္ခႜါင္ အု္တ၀္အု္လံင္ထုက္ လု္ဖႜဳံးေဆ၀္.လွ္။ ဟု္ဆုိဒ္ေဖါဟ္ လု္ဆုိဒ္လု္႓ံင္ဏွ္ အွ္ေ၀့ဍး ေအဃွဴ႕ေအဃွင္ သၞ၀့္လင္ဖႜဟ္စာ႓ုိ၀္ မု္ေဍာဟ္ယွာ.ထင္းထ၀့္ေ၀့ကဲ ကို၀္႓ႜင္ကို၀္ဖုိင့္ေဍ ေဆ၀္.လွ္ဏွ္ ဟု္႓းဏယ္အင္းေ၀့ လုက္ဆိင့္လုက္ပႜင္ ထီထီ့ဆာဆာေဆ၀္.လွ္။ စင္႓ို၀္ဏွ္ ႓းဆာင့္ေဍ ဆု္ခႜါင္လု္ဖႜဳံးယုိ၀္ မြာဲလု္မြာဲဟွးဏွ္ ပ္ုအင္းဏင္ ခိင့္ဖါ.ေယာ၀္.ဏင္ထီးဆာ္။

ပု္ေ၀့ဍး လု္ေပ၀္.ေပ၀့္ခါ့ ႓းဆါင့္ေဍဆု္ဃွဴ႕ဆု္ဃွင္ အု္က်ံင္းအု္ဟွာင္ဏွ္ လိက္ပ၀္.ဏီ့ဆင့္ဖုိင္ဏွ္ ပု္ပ၀္.႓း ဍး႓းေဆ၀္လွ္။လိက္အုဂ္ဖုိင္ဏွ္ ေ႓ံေသွ္လယ့္ စာ္႓ုိ၀္ ဖါ.လု္ဟွာ ႓ုဂ္ထင္းမု္သီ့ခါ့ ေခါ၀္.သာေ၀့ အု္ေဖါဟ္သယ္ မု္ပႜီပႜာ လု္ဃွဴ႕ဃွင္႓း အု္ေခါဟ္က်ံင္ ကို၀္ကုင္.ေဏ၀္.ေ၀့တာ ´ေဖါဟ္သီးေဟွး….ဆု္လု္သိင္းမူ.သီးယုိ၀္ အွ္လု္ခါင့္လု္ခါင့္လ၀့္စာ္႓ုိ၀္ ဟု္႓ို၀္ခါ.႓းေ၀့ ယ၀့္ေဆ၀္လွ္။ဟု္ကာထိက္ထ အု္ထူ.လ၀့္စာ္႓ို၀္ ဟု္႓ို၀္ခါ.႓း မု္ေဏ၀္.မ္ုယ၀့္ဏွ္ မြာဲေအးလွ္။ေ႓့ဏွ္သို၀္ေဆ၀္ ဏု္သီးေ၀့သီးလု္ဖး လု္ဃွဴ႕လု္ဃွင္ ဏု္လု္မိင္ ယု္လု္မိင္ ဏု္လု္စံင္း ယု္လု္စံင္းစာ္႓ို၀္ ဖႜဳံမု္မာနုံ႕မာဏာ မု္မာနုိင္ ဏု္သီးယ၀့္ေဆ၀္လွ္။

ဟု္ေအ အွ္ဃွဴ႕ဃွဴ႕ဃွင္ဃွင္ လု္ဍံင္းလု္ပံု.လ၀့္စာ္႓ို၀္ ဖႜဳံမု္မာနုံ႕မာဏာဟု္သီး ကဲယ၀့္ေအးေဆ၀္လွ္။ေ႓့ဏွ္သို၀္ အင္းသံင္းေ၀့ အု္ေဖါဟ္သီးလု္ဖးဏွ္လွ္။ဆု္ခႜါင္အင္းသံင္းအု္ေ၀့ယုိ၀္ ႓းဆါင့္ေဍဆု္ဃွဴ႕ဆု္ဃွင္ဏွ္ လင္ဆု္ထံင္ဏါင္း ဆု္ေယာ၀္.ဍံင္္ ဆာ့မာေဆ၀့္လွ္။
ေအဟွံင္ဍ၀္ …လု္အု္၀ီအုိ၀္ က်ာ္ကု္ဆာ.ကႜံင္အု္လံင္. ´စိၾတဂီ၀ါ´ အု္မိင္အွ္ေ၀့ ကဲ႓း ကာကယ္ေဖါဟ္ခါ့ အွ္ေ၀့ေဍအု္ထီအု္သို၀္ လု္မိင္လကႜာသိင္းကႜာဏွ္ေဆ၀္လွ္။မူ.လု္ဏီ ဟု္လၞး(မုဆုိး) ဍဳိ၀္ထးဆာဖုိင္ဏွ္ ေလ၀္ယါင္႓းေ၀့တာ …အု္သီးေ၀့လု္စံင္း ဆံင့္ဏးပ်ေ၀့ဍး က်ာ္က္ုဆာကႜံင္ အု္လံင္.ဆု္အင္းသံင္းဏွ္ အု္ေခါဟ္က်ံင္ ယူ.ေဆာဟ္ေ၀့ဍးဆာဏွ္ ဖံင္ေ၀့ဍး ေဍဆု္သီ့ဏွ္ေဆ၀္လွ္။အု္ဏွ္ မြာဲဏွ္လယ့္စာ္႓ို၀္ မြာဲေ၀့ဍး ဆု္ဃွဴ႕ဆ္ုဃွင္ အု္ဟွာင္အု္႓်ာ.သယ္ေဆ၀္လွ္။

လု္မိင္ဍ၀္….. ႓ုဂ္ဓံင့္ (ေရႊဟသၤသာ)ခဲု.လုဂ္သီးလု္ဖး အွ္ေ၀့ဍး လု္လာင့္ဖုိင္ဏွ္တာ….ထံင္လာင့္ဖုိင္ အု္ေခါဟ္ထ၀္ဏွ္ ကင္(ခင္)ဆ၀္ဖါေဍာဟ္ုလ္ု႓ိင္း ေလ၀္ဆာ႓ၚထးေ၀့ ေဍအု္ယယ္ဏွ္ အု္ေခါဟ္က်ံင္ ယူ.ထင္းေ၀့ ေသွ္ဏင္.႓ိင္းလု္ေအးေဆ၀္လွ္။ စင္႓ုိ၀္ဏွ္ အွ္၀ီ.လင္ဍဳိ၀္ေ၀့ဍး အု္ေခါဟ္က်ံင္ လု္႓ိင္းေဍလု္႓ိင္း အင္းတာင္ လ၀္ေလာဟ္သာ လု္ဃွဴ႕လု္ဃွင္႓း ဆု္ယင့္သာ လု္႓ိင္းေဍလု္႓ိင္း လု္အွ္႓း အု္ေခါဟ္က်ံင္ ႓းဟွာဟွံင္၊႓းသီ့ေ၀့ဍး လုက္ဆိင့္ေဆ၀္လွ္။မြာဲ႓းလယ့္စာ္႓ုိ၀္ မြာဲေ၀့ဍး ဆု္ဃွဴ႕ဆု္ဃွင္လု္အွ္႓း၊ အဲလင္ဆုိဒ္ဆလု္အွ္႓း အု္ေခါဟ္က်ံင္လွ္။ ဆု္လု္စံင္းယုိ၀္ ဟု္ေအေယာ၀္စာ္႓ုိ၀္ ..ဟု္ေအဃွဴ႕ဃွင္ဏွ္ ဟု္မု္ေဏ၀္.႓း ဆု္႓ွ္ဆု္ယ၀့္၊ဟု္မု္ေဍာဟ္ယွာ.ထင္းထ၀့္။ဟု္ေအလု္ဃွဴ႕ဃွင္႓းဏွ္ ဟု္မု္ဟွာဟွံင္၊မု္ဟွာက်း၊ဟု္ဆုိဒ္ဆ မု္လင္မာဏွ္ ဟု္႓းေသွ္ယာ့ေ၀့ဍး ေဆ၀္လွ္။

လ၀္ဍ၀္လု္ယာ့ဏင္ဆင့္ဍ၀္.ဆု္လု္ကႜာသီးယုိ၀္ မြာဲေထာဟ္တိရိစၧာန္ လာဏင့္သီး အဲကုဲေ၀့ အု္သီး အု္ဆုိဒ္အု္ဆး စြးမာေဆ၀္.လ၀့္။ ကႜာလု္႓ိင္းဏွ္ ဖႜဳံေအေလ၀္ခါ႓းစာ္႓ို၀္ အွ္ထ၀္ထာင္ ကႜာဂမႜဳိင္သီးလု္ဖး ေလ၀္ကို၀္ယွာ ဟွင္းအာ.ေ၀့ဍးလ၀့္။ ေအဟွြင္ဍ၀္ ဆု္လု္ ထံု.ဃွီ ပု္အံင္သီးယုိ၀္ တာင္ထင္းေ၀့ ဖႜဳံ.ဖါေဍာဟ္ကဲဏွ္ မြာဲ႓းဏွ္လယ့္စာ္႓ို၀္ မြာဲေ၀့ဆု္ဃွဴ႕ဆု္ဃွင္ အွ္အု္ေခါဟ္က်ံင္ဏွ္လွ္။ဟု္ေ၀့မႝီ.သီးလု္ဖး ကု္႓ႜင္႓ႜင္ဏွ္ ေ႓့ေထာဟ္လီး ဆ္ုေဖါဟ္ဆ္ုဃွာသို၀္ ဆု္ဃွဴ႕ဆု္ဃွင္အွ္ဍာ္ေအး။စင္႓ို၀္ဏွ္ တိရိစၧာန္သီးမ ဆု္ဃွဴ႔ဆု္ဃွင္ အွ္ဍာ္ဍဴ ပု္ေ၀့ဍး ဟု္မႝီ.ဖႜဳံယွင္ေဖါဟ္သီးလု္ဖး ႓းဏွ္လယ့္ ဆု္ဃွဴ႕ဆု္ဃွင္ လု္အွ္႓းဏွ္ ဟု္႓းေသွ္ယာ့ လင္သာကို၀္ဟွာေဍ ေဆ၀္.လွ္။
ေအဟွံင္ဍ၀္ ..လု္လိက္အင္းသံင္းဖုိင္ဏွ္ ထုဲးလု္ဍဴ ေဍလု္ဍဴ လံင္ပ်ေလာဟ္သာ ကဲဏင္ဆုိ၀္ေအးေဆ၀္လွ္။ ဆု္လု္ထဲုးသီးယုိ၀္ လု္ဍဴေဍလု္ဍဴ ေအဍးေလာဟ္သာစာ္႓ို၀္ အိင္ထင္းေ၀့ အ္ုမဲဏွ္လွ္။ အဲလင္အု္သီး ဆုိဒ္ဆးဏင္စယ္ေအ။ ေအဟွံင္ဍ၀္ လိက္အင္းသံင္းဖိုင္ဏွ္လ၀့္ ဟု္မႝီ.လု္ဍံင္းလု္ပံု.ဏွ္ ယွင္းလာဏင့္ ဃွဳိဲမု္ယွင္းေသွ္ ေအဃွဴ႕ဃွင္လင္ဖႜိဳ၀္းသၞ၀့္စာ္႓ို၀္ ဆာမြာဲဆု္ဟွယ့္ဆင္းလင္႓ိုင္. မာနဳံ႕မာဏာဟု္လု္စံင္းဏွ္ တုိဒ္ကု္ေလင့္ထာင္ေ၀့ နုိင္ခြိက္ေ၀့ကဲေဆ၀္လွ္။ပၞာ့ေ႓့ေသွ္လယ့္စာ္႓ို၀္ မြာဲလာဏင့္ လု္ခိုင့္လု္ဏံင္.႓း ဏင္းေဖါဟ္သီးဏွ္ေဟွ၀္..ပၠဳံထင္းအု္ထုင္းအု္႓ံင္ေအးအး ဟု္ေအဖံင္.ေဏ၀္ဖႜီစာ္႓ို၀္ ေကာ၀္ၾကင္ေခါဟ္ဍာယုိ၀္ ဟွာင္.႓်ာအု္ေဍာဟ္ထုက္ မြာဲေ၀့ကု္ဆင့္ဖါ့ထီ.ဏွ္သီး ဟု္စိုင္ထုင္းခုိင့္ေ၀့ကဲေဆ၀္လွ္။ ေ႓့ဏွ္သို၀္ အင္းသံင္းထး၀ယ္ေ၀့ေဆ၀္လွ္။
ေအဟွံင္ဍ၀္ …တိကနိပါတ္..၀ၯကီသူကရဇာတ္ဖုိင္ဏွ္ ၀ၯကီသူကရအု္မိင္အွ္ေ၀့ ..ေထာဟ္ဖါေဍာဟ္လု္႓ိင္း ေဍေထာဟ္ဂမႜိဳင္သယ္လု္ဖး အု္သီးယင္.သူ႕သႝာ.ေခ၀့္ယွာ.လု္ဍဴဏွ္ တုိဒ္ကု္ေလင့္ နုိင္ခြိက္ေ၀့ဏွ္ မြာဲ႓းဏွ္လယ့္စာ္႓ို၀္… မြာဲေ၀့ဆု္ဃွဴ႕ဃွင္အွ္ အု္ေခါဟ္က်ံင္ဏွ္လွ္။ေအဟွံင္ဍ၀္ အင္းပ်ဳက္အ၀္ပ်ဳက္ဆု္ အုိင္သာ္(ဣသိ)ဟွာဟွံင္ဏွ္သီး တုိဒ္ကုိေလင့္ နုိင္ခြိက္ေ၀့ကဲ လုက္ဆိင့္ေဆ၀္လွ္။
႓ို၀္ဏာင္းအု္ခါ့ဍးယုိ၀္ ပု္ထီ့ခါန္. ပု္ဆုိဒ္ေဖါဟ္ယုိ၀္ ႓းဆာင့္ေဍဆု္ဃွဴ႕ဃွင္ဏွ္ ႓းအွ္ေ၀့ သၱာ္ေဍာဟ္ေဍာဟ္ အု္ခါ့ထံင္ယုက္ေဆ၀္လွ္။ စင္႓ို၀္ဏွ္ ဟု္လ၀္ဍာလွ္ မု္ဃွဴ႕ဃွင္ကဲထင္း မြာဲေအး။ လု္ဟွာေဍလု္ဟွာ အု္မးတု္ဖႜသယ္ေအအွ္ ႓းပႜယ္တ၀္ေလာဟ္သာ၊ ႓းမာ႓ုိ၀္ .ဖံင္း႓ို၀္ဆုိင္ေအအွ္စာ္႓ို၀္ ေဍဏင့္ဆာ ဃွဴ႕ဃွဴ႕ဃွင္ဃွင္ ႓းအွ္ကႜုဳင္. ကို၀္ဟွာေဍယုက္ေဆ၀္လွ္။ေ႓့ဏွ္သုိ၀္လု္မြာဲ႓း ဏု္မြာဲဖႜဳံ၊ ယု္မြာဲယွင္၊ ဏု္မြာဲဖႜဳံမူ.နုက္၊ ယု္မြာဲဖႜဳံမူ.ထင္း။ ဏ္ုမြာဲဖႜဳံ႓ါ.ယြာ၊ ယု္မြာဲဖႜဳံ႓ါ.သင္ခါ့၊ ဏု္မြာဲဖႜဳံမိင္လး၊ ယု္မြာဲဖႜဳံဍဳံေဖါဟ္..ေ႓့ဏွ္သို၀္ ဟု္ေအလ၀္ခႜါင္ ဟု္သုင္းဟု္သာ၊ ဟု္ေအခႜိဳ၀္လင္သာေ႓့ဏွ္သို၀္စာ္႓ို၀္ ဟု္ဆုိဒ္ဆးယုိ၀္ ဍိင္ယိက္ဍိင္ မု္ေထံဖါ၊ မု္ဖႜီ.ျပာ။မု္လင္႓ုိင္၊ မု္လင္မာ ေ၀့ဍးလ၀့္။
ေကာ၀္ၾကင္ေခါဟ္ဍာယုိ၀္ ထီံခါန္.လု္႓ိင္း ဟု္ဆုိဒ္လု္ဆုိဒ္ လု္႓ံင္ဏွ္ ဆု္ဃွဴ႕ဃွင္သီးလု္အွ္၊ ေဍက်ဳင္းမီ့ခိင့္၊ မီ့ယုက္ပ်ုက္စာ္႓ို၀္ ပု္မု္အွ္ထ၀္ေ၀့ လု္ဆု္လင္.ခါင့္ဏွ္ မ္ု႓းအင္ခါ.ေဏ၀္အွ္လုိင္ေအး၊ အင္းခါ.သီး မု္လုက္ပႜ၀္ေ၀့ ဆင့္ဃွဳဲးသြးထံင္လွ္။ ဟု္ေအဍာ္လင္ဟွင္းေခါဟ္ အွ္ေဍဏင္း သိင္းလး၀ါးလးအု္ေခါဟ္က်ံင္ ေအတု္ဖႜ မု္တု္ဖႜသီး ေသွ္ေ၀့ဍာ္။အ္ုေ၀့ဏွ္ မု္တု္ဖႜေသွ္ဏွ္ မြာဲလု္ေအး။ ထီ့ဆာယုဂ္…..။
႓ို၀္ဏာင္းအု္ခါ့ယုိ၀္ ေဍာဟ္ယွာ.ထင္းထ၀့္ေ၀့ထီ့ခါန္.လု္စံင္းဏွ္ မြာဲ႓းလယ့္စာ္႓ုိ၀္ ဆု္ဃွဴ႕ဃွင္အွ္ေ၀့ ေဍလ္ုက်ဳင္းလု္မီ့ခိင့္၊ လု္မီ့ယုဂ္႓းသီးဏွ္ေဆ၀္လွ္။စင္႓ုို၀္ဏွ္ ဟု္ဆုိဒ္ေဖါဟ္သီးလု္ဖး ´ဟု္ေအဃွဴ႕ဃွင္ ေဍာဟ္ယွာ.ကို၀္႓ႜင္´ ဆု္ခႜါင္ယုိ၀္ လု္…ဟု္သုင္းသာဖိုိင္ ေ႓့ဟု္ေစံ(စယ္)ထး ေဍပႝိက္သုိ၀္ အွ္ေကွ္လာ လင္သာ၊ ဟွဳင္.ဟွဳင္.ခုိင့္ခုိင့္ဟွံင္ ´ဟု္ဖႜဳံေဖါဟ္ယွင္ေဖါဟ္´ မြာဲေ၀့အု္မိင္အု္သး လု္ဖႜဳံးဏွ္ ထုိင္.ေကာ၀္ၾကင္သာ့ ေ႓့ဆု္မု္ေသွ္ယာ့။ ေ႓့ဆု္မု္ပါေဍာဟ္ ယုဂ္ယာန္း႓းသို၀္ ေကႜစိုဒ္ဃွဴ႕ဃွင္လာ ကို၀္ဟွာေဍဆာ္…။

ဆု္တုင္.ပါင္ လု္၀ၚ

ေကာ၀္ၾကင္ေခါဟ္ ဆာမြာဲဟွာင္႓်ာ.၊ မြာဲဏွ္လယ့္ ဟွာင္႓်ာ.ေဍာဟ္ဆာ။
ဃွဴ႕ဃွင္သၞ၀့္မြာဲ ဟွာင္႓်ာ.၊ အု္ေဍာဟ္ထုက္ မြာဲေ၀့ထီ့ဆာ။
ခိုင့္ဏံင္လု္အွ္ မြာဲဏင္းဍာ္၊ ပု္ကံုေဏ၀္ မာပံုထင္းဆာ္။
ဟု္ေအဖံင္ေဏ၀္. ဖႜီတာ္တာ္၊ ကု္ဆင့္သီး စ္ိုင္ထုင္းကဲဍာ္။
စင္႓ို၀္ဏွ္ ဆုိဒ္ေဖါဟ္သာ႓ံင္၊ ယွင္းလာဏင့္ ေ႓့႓းဃွာဃွံင္။
ဃွဴ႕ဃွင္သၞ၀့္ ေလ၀္ထ၀့္ဟွံင္၊ ယိက္လု္မ၀္ ဆု္႓ွ္မု္ထံင္။
မာန္နာဲေ၀ (ဍံဳလၢဳင္.)
[Read More...]


မ်ိဳးခ်စ္သူတုိ႔ရဲ႕ႏွလံုးသား



“သင့္လူမ်ိဳးကို သင္ခ်စ္ပါသလား’ ဟု အေမးေရာက္ခဲ့ပါလွ်င္ ကိုယ့္လူမ်ိဳးကို ကိုယ္ခ်စ္ပါသည္ ဟု
အလြယ္တကူ ေျဖဆုိၾကေပလိမ့္မည္။ အမွန္တကယ္ မ်ိဳးခ်စ္ေသာသူသည္ ဘာသာ၊သာသနာႏွင့္တကြ ဘာသာစကား၊စာေပ၊ယဥ္ေက်းမွဳ၊ ရုိးရာဓေလ့မ်ားမွ အစ ၀တ္စားဆင္ယင္ ထံုးဖြဲ႔မွဳမ်ားကိုုပါ
ထိန္းသိမ္းေဖာ္ထုတ္ ေစာင့္ေရွာက္ရမည့္ တာ၀န္ရွိသူ ျဖစ္ရပါမည္။

လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးတြင္
၁။သီးျခားရုပ္သြင္၊
၂။သီးျခားဘာသာစကား၊
၃။သီးျခား ယဥ္ေက်းမွဳ ဓေလ့စရုိက္၊
၄။သီးျခားစာေပ၊
၅။သီးျခားနယ္ေျမ၊ ဟူေသာ အဂၤါရပ္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စံုရမည္။ျမန္မာနုိင္ငံအတြင္း ေနထုိင္ၾကကုန္ေသာ တုိင္းရင္းသားမ်ားတြင္ ကရင္လူမ်ိဳးဟူ၍ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ရွိသည္။ကရင္ျပည္နယ္ဟု လည္းသီးျခားရွိသည္။ ကရင္လူမ်ိဳးတုိ႔သည္ ျမန္မာျပည္အႏွံ႔ ျပန္႔ေျပာစြာ ေရာက္ရွိေနထိုင္ၾကလ်က္ စုစည္းမွဳ အားနည္းကာ ၀ါးအစည္းေျဖသကဲ့သို႔ တကြဲတျပားစီ ရွိေနၾကေပသည္။ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ မိမိလူမ်ိဳး၏ ဘာသာစကား ရုိးရာဓေလ့ စရုိက္မ်ားသာမက မိမိစာေပကိုပင္ ေပ့ါတန္စြာ ေမံေလ်ာ့ေနၾကေပျပီ။
စာေပသည္ လူမ်ိဳး၏ အသက္ျဖစ္၏၊ စာေပေပ်ာက္လွ်င္ လူမ်ိဳးေပ်ာက္မည္မွာ အမွန္ပင္။မိမိလူမ်ိဳး၏စာေပကို ထိန္းသိမ္းျမွင့္တင္ရမည္မွာ မိမိအမ်ိဳးသားထု တစ္ရပ္လံုး၏ သမုိင္းေပးတာ၀န္တစ္ရပ္ ျဖစ္ပါသည္။
ကရင့္စာေပ ေရစီးေၾကာင္းကို ၾကည့္လွ်င္ မိ်ဳးဖ်က္သူတုိ႔၏ လက္ခ်က္ေၾကာင့္ အတက္အက် အေကာက္အေကြ႕မ်ားသာမက ျမစ္လက္တက္မ်ားသဖြယ္ ကြဲကြာျဖာထြက္ စီးဆင္းေနရသည္။ သို႔ေၾကာင့္လည္း ကရင္လူမ်ိဳးတုိ႔ တုိးတက္မ်ားျပားလာသေလာက္ ကရင့္စာေပမွာ လံုးပါးပါး ေနာက္က်က်န္ရစ္ေနရဆဲပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ကရင့္စာေပသမုိင္းတြင္ ခရစ္ယာန္သာသနာျပဳ (မစ္ရွင္)တုိ႔၏ အခန္းက႑သည္ အေရးပါ၍ ထင္ရွားလွသည္။ ကရင္လူမ်ိဳးတုိ႔သည္ ခရစ္ယာန္သာသနာျပဳ(မစ္ရွင္)မ်ား မေရာက္မီကတည္းက ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ခရစ္ႏွစ္ ၁၈၅၁-ႏွစ္က အလကၤာမ်ားျဖင့္ တန္ဆာဆင္ ဖြဲ႔ဆုိလာေသာ ေရွးေဟာင္းကရင္စာေပျဖင့္ ေရးသားထားသည့္ သိဒၶတၳ၀တၳဳဂႏၳ၀င္က်မ္းၾကီး ေပၚထြက္ခဲ့သည္ျဖစ္၍ ပိဋကတ္သံုးပံုတည္းဟူေသာ စာေပမွ ကရင့္စာေပသည္ ဆက္ႏြယ္သက္ဆင္းခဲ့သည္မွာ ယံုမွားဖြယ္မရွိပါ။ ကရင့္ေရွးစာေပမ်ားမွ လည္း ေပရြက္ျဖင့္သာ ေရးသားထားသည္ျဖစ္၍ ေပါေပါမ်ားမ်ား မရွိျခင္းသာ ျဖစ္တန္ရာ၏။ႏွစ္ျခင္းခရစ္ယာန္သာသနာျပဳ ဆရာၾကီး ယုဒသန္၏ (၁၈၃၁-၃၂)ခုႏွစ္ အစီရင္ခံစာတြင္ `ကရင္မ်ားသည္ ဗုဒၶဘာသာ အယူ၀ါဒကို လက္ခံထားျပီးုျဖစ္၍ ခရစ္ယာန္ဘာသာသို႔ ေျပာင္းလဲရန္ အလြယ္တကူ ေဟာေျပာ၍ မရနုိင္ပါ` ဟုေရးသားခဲ့သည္။(၁၈၃၅)ခုနစ္ အစီရင္ခံစာ၌ ကရင္တြင္ ကရင္အကၡရာျဖင့္ စာရွိေၾကာင္း ၀န္ခံ၍ မည္သို႔ ေပ်ာက္ကြယ္ေအာင္ လုပ္ရမည့္ အေရး
အခက္ၾကံဳေနရသည္ကို ဘဂၤလား အစိုးရထံ တင္ျပခဲ့ေပေသးသည္။
ခရစ္ယာန္သာသနာျပဳ ဆရာၾကီးမ်ားသည္ ကရင္လူမ်ိဳးတုိ႔၏ အမ်ိဳးသားေရးကို ငဲ့ကြက္မွဳ မထားဘဲ
မိမိလုပ္ငန္း ေအာင္ျမင္ေရးႏွင့္ ပုဂၢဳိလ္ေရးေက်ာ္ၾကားမွဳကို ေရွ႕တန္းတင္ကာ မစ္ရွင္ဆရာၾကီး
(၀ိတ္)ဆုိသူက ၁၈၃၂-ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာအကၡရာႏွင့္ စေကာကရင္ သင္ပုန္းၾကီးကိုလည္းေကာင္း၊၁၈၄၄-ခုႏွစ္တြင္ (ဘေရတန္)က ျမန္မာအကၡရာသံုး၍ ပုိးကရင္ (အေနာက္)သင္ပုန္းၾကီးကို တီထြင္ျပဳစု ပုိ႔ခ်ခဲ့ၾကသည္။ထိုမွ် အားမရေသးဘဲ ေဒါက္တာ ၀ိတ္သည္ ၁၈၄၇-ခုႏွစ္တြင္ ေရာမအကၡရာႏွင့္ ျမန္မာအကၡရာသံုး၍ ပုိးကရင္ (အေနာက္) သင္ပုန္းၾကီး မူသစ္ကို တီထြင္သင္ၾကား ပို႔ခ်လုိက္ျပန္သည္။ဤသို႔ေသာ မစ္ရွင္ဆရာၾကီးမ်ား၏ တီထြင္ေပးခဲ့ၾကသည့္ စာသစ္မ်ား၊ စာေရးနည္းမူကြဲမ်ားေၾကာင့္ ကရင္လူမ်ိဳးအခ်င္းခ်င္း စိတ္၀မ္းကြဲျပားမွဳမ်ား၊ ဂုိဏ္းဂဏစိတ္ဓာတ္မ်ား ျဖစ္ေပၚေစျပီး ကရင္အမ်ိဳးသား စည္းလံုးညီညြတ္မွဳ အားေလ်ာ့လာေစခဲ့ပါသည္။ဗုဒၶဘာသာ ကရင္ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ား၊ အဆက္ဆက္ထိန္းသိမ္းလာခဲ့သည့္ ကရင္စာေပသည္လည္း ရွိပါေပ၏။ ထုိသို႔ ကြဲျပားေနသည့္ ကရင္စာေပမ်ားသည္ မ်ိဳးခ်စ္ကရင္ မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ားမွ လက္ဆင့္ကမ္း၍ မိမိေဒသအလုိက္ တတ္အားသမွ် သင္ၾကားပုိ႔ခ်ျခင္းမ်ား ယေန႔ထက္တုိင္ေအာင္ပင္ ရွိေနေပေသးသည္။ဗုဒၶပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို မွီ၍ မြန္၊ျမန္မာစာတုိ႔ ျဖစ္ထြန္းသကဲ့သို႔ပင္ ေရွးကရင္စာေပ အစစ္အမွန္သည္ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ဆက္ႏြယ္ေနမည္မွာ ဧကန္မလြဲပါ။
မည္သို႔ပင္ ရွိေစ တစ္သီးတစ္ျခား ကြဲျပားစီးဆင္းေနၾကသည့္ ျမစ္လက္တက္မ်ားသည္ ပင္မျမစ္မၾကီးကို ပစ္ခြါသြား၍ မရသကဲ့သုိ႔ ကရင္အမ်ိဳးသားတုိ႔၏ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓာတ္တည္းဟူေသာ ျမစ္မၾကီးျဖင့္ ကရင့္စာေပ ထိန္းသိမ္းျမွင့္တင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ခုိင္ခုိင္မာမာ မားမားမတ္မတ္ ရပ္တည္ ရွင္သန္သြားရေပမည္။စစ္မွန္ေျဖာင့္မတ္ေသာ မ်ိဳးခ်စ္သူတုိ႔၏ အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ဓာတ္သည္
မိမိအမ်ိဳးသား၏ ဘာသာစကား၊စာေပယဥ္ေက်းမွဳကို ခ်စ္ျမတ္နုိးနုိင္ရမည္။သို႔မွသာ မိမိကရင္စာေပယဥ္ေက်းမွဳမ်ား အစဥ္ထာ၀ရ တည္တံ့နုိင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ယခုအခ်ိန္ကာလသည္
လူမ်ိဳး အစုလိုက္ေသာ္လည္ေကာင္း၊ လူတစ္ဦးခ်င္းေသာ္လည္းေကာင္း (၁)ဒါနသဂၤဟ-တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ရုပ္ပုိင္း၊စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ေပးကမ္းခ်ီးေျမာက္ေထာက္ပံ့ျခင္း၊(၂)ပိယသဂၤဟ- ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲလုိစိတ္မရွိၾကဘဲ ေျဖာင့္မတ္တည္ၾကည္သည့္ ခ်စ္ဖြယ္ေသာစကား၊
အျပဳသေဘာေဆာင္၍ လက္ေတြ႔က်ေသာ စာေပေရးကားျခင္းတုိ႔ျဖင့္ ေျပာဆုိေရးသားျခင္း၊
(၃)အတၳသဂၤဟ- ပညာေရး၊က်န္းမာေရး၊စီးပြါးေရး စသည့္ အက်ိဳးစီးပြါးဟူသမွ် တစ္ဦးကို တစ္ဦးလမ္းျပျခင္း၊ညြန္ၾကားေပးျခင္း၊(၄)သမာနတၳသဂၤဟ- စား၀တ္ေနေရး ကစၥအ၀၀ကို မိမိႏွင့္အတူ ထပ္တူထပ္မွ် အက်ိဳးစီးပြါး ရွာေဖြမွ်ေ၀ခံစားျခင္းစသည့္ မဂၤလာႏွင့္ အညီ က်င့္ၾကံလုပ္ကိုင္
ေနထုိင္သြားၾကရန္ အထူးလုိအပ္လွေပသည္။သို႔မွသာလွ်င္ မိမိ အမ်ိဳးသားရင္ၾကားေစ့
စည္းလံုးညီညြတ္မွဳကို ရရွိကာ ဖြံ႕ျဖိဳးတုိးတက္မွဳ ရလဒ္ေကာင္း အသီးအပြင့္မ်ား ခံစားရမည္ျဖစ္ပါသည္။´ေဒါင္းငွက္က အျမီးကိုခ်စ္၊ လူကအမ်ိဳးကိုခ်စ္´ဟူသည့္
ကရင္စကားပံုွႏွင့္အညီ စစ္မွန္ေသာ မ်ိဳးခ်စ္သူတုိ႔ ႏွလံုးသား၌
ကိန္း၀ပ္မ်ားျပားေစျပီး ျမင့္ျမတ္ေသာ အမ်ိဳးသားေရး စိတ္ဓာတ္ေကာင္းတုိ႔ျဖင့္ မိမိတုိ႔၏
စာေပ၊ယဥ္ေက်းမွဳ၊ အႏုပညာ၊ အတတ္ပညာ၊ ရိုးရာဓေလ့မ်ား သူမ်ားထက
္ ေအာက္မက်ရေလေအာင္ တင့္တင့္တယ္တယ္ ရပ္တည္နုိင္မည္ျဖစ္ပါသည္။
ရွင္ေတာေပ်ာ္ (ေတာင္ကေလး)
(၁၀)ႏွစ္ျပည့္ ကရင္စာေပသင္တန္း အထိန္အမွတ္ (ဒံုလီေက်းရြာ)မဂၢဇင္းမွ ျပန္လည္ေဖာ္ျပပါသည္။
[Read More...]


ေပ်ာက္ကြယ္ေတာ့မည့္ ကရင္ဂႏၳ၀င္ေတးတစ္ပုဒ္ အပိုင္း (၂)



04 October 2008

ထိုစဥ္က အရွားပါးဆံုး အခက္ခဲဆံုးအျဖစ္ နွဲဆရာအေနနွင့္ ေနာင္လံုလွဳိင္ကားေက်းရြာမွ (ေရွးနွဲဆရာ) မန္းထြန္းျမိဳင္(ေစာေခတ္ေမး)သည္လည္း အေရြးခံရျပီး၊ ထိုမွ ေနာက္ထပ္ဆယ္နွစ္တုိင္ေအာင္ ျပည္ေထာင္စု ဒံုးအဖြဲ႔၀င္တြင္ အျမဲတမ္းနွဲမွဳတ္ဆရာအျဖစ္ ေက်ာ္ၾကားခဲ့သည္သာမက ထိုနွစ္ ရန္ကုန္ျမိဳ႕၊ ေျမပေဒသာကြ်န္း စုိက္ပ်ိဳးေရး၀န္ၾကီးဌာနက ကမကထျပဳလုပ္ေသာ ေျမပေဒသာကြ်န္း သစ္သီး၀လံျပပြဲ၊ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲအစီအစဥ္တြင္ ကရင္ရုိးရာဒံုးအကလည္း ပါ၀င္ရေပရာ နွဲဆရာမန္းထြန္းျမိဳင္၏ သေကၤတမပါေသာ ႏွဲမွဳတ္ျခင္းအတတ္ကုိ အႏုပညာဌာနမွ ႏွဲကၽႊမ္းက်င္သူမ်ား၊မြန္ယဥ္ေက်းမွဳ ႏွဲဆရာမ်ားက အံ့ၾသခ်ီးမြမ္းျခင္းကိုပင္ ခံရသူျဖစ္ပါသည္။



ကရင္အမ်ိဳးသားပုိင္ ဂႏၳ၀င္ ဆယ့္ႏွစ္လရာသီ ေတးၾကီးအတြင္း ပုဒ္စဥ္တစ္ဆယ့္ႏွစ္ပုဒ္ပါရွိေသာေၾကာင့္ တာ၀န္က်သည့္ ဒံုးအကနည္းျပ ဆရာေျခာက္ဦးတို႔အား တစ္ဦးလွ်င္ ႏွစ္ပုဒ္စီေတးသံစဥ္မ်ား ထည့္သြင္းရန္ ခြဲေ၀သတ္မွတ္ေပးလိုက္၍ ေဒသစံု၊ ေခတ္မ်ိဳးစံု တခ်ိန္တုန္းဆီက ေတးသံစဥ္မ်ား သူ႔ေနရာႏွင့္သူ သီဆုိဖြဲ႔ႏြဲ႔သြားနုိင္ၾကသည္ကို ေတြ႔ရွိရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ထုိစဥ္ ေတးသံစဥ္အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေလ့လာနားဆင္ ၾကည့္လိုက္လွ်င္ ေဒသအသီးသီးမွ ဒံုးေတးသံစဥ္မ်ား ပါ၀င္ေနေၾကာင္း သိသာနုိင္ေပသည္။ ေရွးရုိးေတးသံစဥ္မ်ား၊ မုကၠဒိ ဒံုးေတးသံစဥ္မ်ား၊ ရေသ့ပ်ံဒံုး ေတးသံစဥ္မ်ား၊ လွိဳင္းဘြဲဒံုး ေတးသံစဥ္မ်ား၊ လြမ္းညဒံုး ေတးသံစဥ္မ်ားအျပင္ ဒံုးအဖြဲ႔၏ အဓိကအ၀င္နွင့္ အထြက္ ေတးသံစဥ္မ်ား နွစ္ပုဒ္ကို ဆရာေစာေက်ာ္တင့္ (ေစာေက်ာ္ေလး)၏ ထုိနွစ္ျပည္နယ္ေန႔တြင္ ပထမဆုရ ေရႊဥၾသဒံုးအဖြဲ႔ (ေရႊကင္းေက်းရြာဒံုးအဖြဲ႔)၏ ေတးအဆင္းအထြက္ကို ျပဳျပင္မြမ္းမံ ျဖည့္စြက္ျပီး အသံုးျပဳ တင္ဆက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္၍ အလြန္နား၀င္ခ်ိဳေသာ ေတးမ်ားအျဖစ္ ေဒသအေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ ေက်ာ္ၾကားခဲ့ရပါသည္။


ကရင္အမ်ိဳးသားတုိ႔၏ ဂႏၳ၀င္ ဆယ့္နွစ္လရာသီ ေတးၾကီး ယခုနွစ္ေပါင္း (၄၀) နွစ္အတြင္း တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ ကရင္အမ်ိဳးသားမ်ား သတိမထားမိ၍ ေခတ္ေပၚေတးမ်ား ေအာက္တြင္ ေမ့တန္ေကာင္းေလာက္ျပီဟု ယူဆရမည္ျဖစ္သကဲ့သို႔ ေနွာင္းလူငယ္မ်ားလည္း မသိလိုက္ပဲ ဖာသိဖာသာေနလိုက္မည္ကို စုိးရိမ္ေသာေၾကာင့္ ရွားရွားပါးပါး က်န္ရွိေနေသးေသာ မူလေတး၏ ကရင္ဘာသာစာသားကို ေလ့လာနုိင္ၾကေစရန္ ေဆာင္းပါး၏ အဆံုးတြင္ ပူးတြဲ ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။

ကြယ္လြန္သြားၾကျပီျဖစ္ေသာ ေတးသီခ်င္း၏ အဓိကပုဂၢဳိလ္မ်ားျဖစ္ၾကသည့္ အရွင္ဥတၱမ(စ၀္အဲဆုိဒ္)၊ အရွင္စႏၵန (မန္းနဲစန္)၊ ေဒါက္တာ ေစာလွထြန္း၊ ေစာေမာင္၀င္း၊ မန္းဟန္သိန္း၊ ေစာေသာင္းေရႊ (ဖထီး)၊ ေစာေက်ာ္တင့္ (ဇြဲကပင္ေက်ာ္ေလး)၊ မန္းစိုးသန္း(နဲခါးလူ)၊ မန္းကံစိန္( ရေသ့ပ်ံသား ဒံုးအကနည္းျပ)၊ တုိ႔အား ဤစာစုျဖင့္ သမုိင္း၀င္ ဂုဏ္တင္ မွတ္တမ္းျပဳလ်က္…….။

(၂၃) ႓ႜင္ထင္း႓ါ ခါန္.ဆုိဒ္ေဖါဟ္ အမူ.ဏီ ဖႜဳံတံု.ထာေခါဟ္

အု္ခင္းထာ္…….
ပု္ဖႜဳံေဖါဟ္ ထီ့ခါန္.ေဖါဟ္ထံင္ လု္ဏီယုိ၀္၊ ဖူ.ေဍ၀ဵ ပု္ဟွယ့္ထံင္ ဍဳံလၢဳင္.ယုိ၀္၊ ထုဂ္လု္၀ၚ ထာေခါဟ္ထာခႜါင္လု္ဏါင္းယုိ၀္၊ ေဟွး…. ဖီ့ဖူ႔လု္ယာ့ ေက၀္ဏါင္းထဟွံင္၊ လာဆီ့ဏီ့႓ိင္း အု္ဟွာင္က်ံင္း၊ မြာဲလင္ဖႜိဳ၀္း၀ယ္၊ ဖႜဳံယွင္ေဖါဟ္အု္က်ံင္းဖႜံင္၊
ကုိ၀္ ပါင္ဆုိင္……
ခြဵက႟င္မူးခြါ႔၊ ရာ.ဓနာေ၀ံ၊ အွ္ဆံင္လာဆာ္ ကုိ၀္ဟွာေဍ။

၁။ ထာင့္ခုက္ေဖါဟ္ ဆင္ခူးလင္ဃွိင္၊ မာဆိက္မာဏါ ဟွံင္လုက္ကႜိင္။ `နာသတ္ဖူသွ်´ ဖင္စာစိင္း၊ ဆင္ဖ၀့္ဖါထင္း နုိင့္မုိင့္ခႜိင္း၊ ဖႜဳံဏိင္းထင္းသင့္ အူးေဍဟွိင္၊ ဃွဴ.ထီေဍေခႜါဟ္အင္းဖံင့္ဍိင္၊ ဖႜဳံအင္း႓ူးသင့္ မုက္ယူ.ယိင္။

၂။ ထာင့္ခုက္ဖါေဍာဟ္ေအထံင္ထာင္ဏွ္၊ `မာဃနာသတ္´ ဟု္ေယာ၀္စုိ၀္ဖႜဟ္-ေယာ၀္စို၀္ဖႜဟ္ ဖ၀့္တု္ကုိ၀္ဖ၀့္ ဍးစို၀္၀၀္….၊ ေဟွး… သုင္းဆီ့ေဖါဟ္ထံင္ ေအသၞ၀့္၊ လုင္.သးလုင္.ခယ့္ အးမာလ၀့္….၊ ေလ၀္အင္းထုိင့္လး ျဂဳက္တႝ၀့္ ထီေဍသုိ၀္ သုက္မာ. ယွ၀္ယွ၀္၊ ဖႜဳံေဖါဟ္သီးေဟွး- ေထာဟ္ေဖါဟ္မံင္ ဃႊိင္.ယူ.မာ.လ၀့္။

၃။ ဆု္ေခါ၀္.စြးတယ္ ထံင္လာသိုင့္၊ သိင္းလးမိင့္လင္ ေခါဟ္လံင္ထုိင့္၊ ဖ၀့္ဍီးခႜီ႕ဖါထင္းနုိင့္မုိင့္၊ ´ဥတၱရာနာသတ္´ ဏွ္လ၀္ဟွိဳင့္၊ အင္းဖံင့္ဆီ့ေဖါဟ္ သို၀္႓းနုိင္၊ ယာ.သုဂ္ဃွါင့္ဟွံင္ ယာ.သုဂ္ဃွံင့္သံင့္ လု္လုက္လိုင္၊ သုင္းထင္းဟွိင္းသင့္ ဟွယ့္တာင္ဆုိင္။

၄။ ကႛဳဂ္စုဦခါ့ ေအထံင္လာတာ၊ ထီ့လင္သာ္ဟွင္းေခါဟ္ဃွါင့္ထာ၊ က်ာ႓ီကု္ေလင့္-က်ာ႓ီကု္ေလင့္၊ လီဟွင္းအာ….။နာသတ္ဖႜဟ္ထင္းစိတၱရ၊ သိင္းဍဳိ၀္ထင္း ကႜင္ကႜါင္းဖ၀့္ဖါ၊ ေလ၀္ဍြဲဃွဳဂ္ ေကာ၀္မိင္လးကႜာ၊ ကို၀္ဏိင္းေဍ အင္းဃွယ္ကို၀္အု္ဟွာ။

၅။ လာယာ့ထံင္ထာင္ လင္သင္း၀င္၊ ´၀ိသာခါနာသတ္´အွ္မုဂ္ဍဳင္၊ ဆု္ဆုိင္ေ၀့ လ္ု႓ႜင္ဏီ့႓ႜင္၊ ဃွဴ႕ေဍနဲယာ့႓င္သုင္းလင္၊ ပု္က်ာပ၀္.သၞ၀့္ဃွဴ႕ဃွင္၊ ဖ၀့္ေထာဟ္ကႜီးဖါ အု္ယံင့္႓င္၊ ဟု္႓းတယ္ထယ့္ သုင္းလင္က်င္။

၆။ ဆု္ဆုိင္ေဍာဟ္လင္ လာနုဲ႔ထံင္၊ ကာလ္ုပါထင္းထီံ့ယြာဖႜံင့္၊ လင္ဆိက္ဖိုင္ဆု္မာပၱံင္၊ ဃွဳဲးလင္႓ူးမ(မ်)မြာဲေအဟွံင္၊ လင္သႜာတာ္အွ္အု္ဖႜံင္၊ ေဟွး….နာသတ္ေဇဌမြာဲဍးခံင္၊ ဖ၀့္ကးေဍအ္ုဏါင္. ဖါထင္းယွံင္။

၇။ ဆု္ဆုိင္ဆု္ဆုိင္အးတယ္၊ လာဃွိဳ၀္ထံင္ထာင္ ဆိက္ထင္းခံင့္ဖႜာ႓ူးဍဳဂ္ပါင္၊ ႓င္းဖ၀္.ေသွ္႓ုိ၀္လု္လာင့္ဏါင္…..၊
က၀္သုဂ္သႜာဖါထင္း၀ိက္ကာင္၊ ႓ူးခယ့္ေကႜာ၀္ ေလ၀္႓ို၀္ေဍဏါင္၊ နာသတ္ျဗဳဗၺာဍးစို၀္ယာင္၊ မီသးမိင့္ထီ့ေဍာဟ္ေမွ္ဖႜါင္။
၈။ ဆု္ဆိုင္က်ဳဂ္လာခုဂ္ထံင္ဏွ္၊ ဖ၀့္လာခုဂ္ဖါထင္းသၞ၀့္၊ ႆရ၀ဏ္နာသတ္ ေယာ၀္စုိ၀္ဖႜဟ္၊ သုဂ္ဆူမိင့္႓ံုလင္ေပ်ာ၀္ဖ၀္.၊ ထီ့ေဍာဟ္ေမွ္ဖႜါင္၊ ကို၀္၀ီးလာ ခါင္ကံုစူးလ၀့္၊ ဖႜဳံကို၀္ဆုိဒ္ဃွဴ႕ဃွင္႓းသၞ၀့္။

၉။ လာဆီ့မူ.ထံင္ယုိ၀္ ဆု္ေခါ၀္စြး ယးေဖါဟ္စာင္းယွဳိ၀္၊ သႜာပြြြြဵဖါထင္းဃွိင္.ေကာ၀္၊ ေဟွး…. ေဖါဟ္လီးဖ၀့္ပါကဲ ဆု္ဍဳိ၀္၊ ေကာဟ္ေထံ႓ိုင္အင္းေဍ ေဖါဟ္နို၀္၊ ဍဳံမူ.ထုင္းဟု္႓းလင္ေကႜာ၀္။

၁၀။ ကု္တုဂ္၀ွ္ လာမုက္စြးတယ္၊ အာသာ၀တီ ယွးဖါန္.ခယ္၊ တု္က၀္သြါ႕ဖါထင္းဃွဳဦ၊ ေလ၀္ေကႜာ၀္ကု္လံင့္ ဃွဳဲးလင္႓ယ္…..၊ ဆုင္ထင္းေမွ္ပံု.ေလ၀္ပါမုက္ကုဦ၊ ဖႜာ႓ူးပု္တာအု္ထာ္ဆာ.ယယ္၊ ေလ၀္ကုဂ္႓ူးသို၀္အးမာလယ့္၊ ဖီဖူ႔ ပၱံင္ဏွ္အွ္၀ယ္။
၁၁။ ဆု္ဆုိင္ထင္းသင့္ ထံင္လာဏင့္ဖုိင္၊ ယွးလု္မုဂ္ေခါဟ္ ၾကတၱိကာစိုင္၊ မုဂ္ေခါဟ္ဆု္အုင္းလ္ုအွ္လိုင္၊ ေဟွး…. ဍိင္လိင္အု္ဖ၀့္လ္ုနုိင့္မုိင့္၊ ဆိက္လင္ထီ့မူ႔လာဆု္ဆုိင္၊ မု္ဖႜာယာ.သုဂ္ေဍသုင္းဃွဲဳ႕သာယုိင္၊ ေ႓့မု္အင္းယုိင္ ႓းမာဆုိင္။

၁၂။ ႓ူး၀၀္ထင္းလာလိင္ထံင္ေ၀့၊ မီ့ဂႆီနာသတ္ယွးဖါန္.လုဦ႕၊ ျပိဳင္ကံု႓ူး၀ီ.ဟွင္လုက္ေခႜ၊ ဏ၀့္ထင္း႓ူးပံု.ပါမုက္ကုဦ……၊ ေဟွး…ဖ၀့္မူ.ယွ ဖါထင္းဟွ၀္သုဦ႕၊ စာင္းကုဂ္ကံင္း႓ူးကုိ၀္ဏီေဍ၊ ဖႜဳံဖီ့႓ူးယ၀္ ေယွာဟ္လာကို၀္ထုဦ႕ သာဏင္းေဃွ၀္။
ကို၀္ပါင္ဆုိင္…….

ခြြဵက႟င္မူးခြါ႔ရာဓနာ.ေ၀့၊ အွ္ဆံင္လာဆာ္ ကို၀္ဟွာေဍ။
ဏု္ထာင္ေအထံင္ဏု္တု္၀ါန္႔၊ သာဏင္းေဃွ၀္ ဖႜဳံခြဵက႟င္။
(မင္ရုိ႕)၃ ေခါက္၊ ….(ေလေလ့မင္ရုိ႕)၃ ေခါက္…
အုိး..ခို၀္ဆံင့္ဏး……။
ထာေခါဟ္အု္ထာင္၊ မာေ႓့ထာေခါဟ္ အု္စာင္းလင္သုိ၀္ဏွ္လ၀့္။

(စ၀္ထ၀့္ဗ်၀္)
[Read More...]


ကရင္အမ်ိဳးသား ႏုိင္ငံေက်ာ္ဆုိင္းဆရာႀကီး( ဦး)စိန္စတင္း အေၾကာင္းတေစ့တေစာင္း




ဆရာဘႀကီးသည္ ဓႏုျဖဴၿမိဳ႕နယ္၊ သူေ႒းကုန္းေက်းရြာ အဖ ဦးမန္းဒီလုံး၊ အမိ ေနာ္ေအးခ်မ္းတုိ႔မွ ေမြးဖြားခဲ့ပါသည္၊
စိန္စတင္း-ဟူေသာဆရာ့နာမည္ျဖစ္လာပုံက စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းပါသည္၊ လြန္ခဲ့ေသာ အႏွစ္(၆၀)ခန္႕ကျဖစ္သည္၊ ဆရာတုိ႔ရြာႏွင့္ကပ္လ်က္ေနေသာ ေတာႀကီးရြာတြင္ ကရင္အမ်ိဳး သားႏွစ္သစ္ကူးပဲြေတာ္ကုိ ဒုံးအကတုိ႔ျဖင့္ စည္ကားသုိက္ၿမိဳက္စြာ က်င္းပျပဳလုပ္ေနခ်ိန္ျဖစ္သည္၊ ထုိအခ်ိန္က

တုိင္းျပည္တြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈမရိွေသာကာလလည္း ျဖစ္ေလရာ ကရင္ႏွစ္သစ္ပဲြေတာ္ကုိ ဖ်က္ဆီးလုိသည့္ အဖဲြ႕တစ္ဖဲြ႕မွ စတင္းဂန္းေသနတ္ကုိ မုိးေပၚေထာင္ပစ္ၿပီး ပဲြကုိဖ်က္သိမ္းခဲ့ၾကပါတယ္၊ ထုိအခ်ိန္ စိန္စတင္း၏မိခင္မွာ သူ႔ကုိကုိယ္၀န္ လြယ္ထားရသျဖင့္ ေသနတ္သံၾကားရေတာ့ ေၾကာက္လန္႕ၿပီး ပုန္းခုိေနရင္း ဗုံးက်င္းထဲမွာပင္ စိန္စတင္းကုိ ေမြးဖြားခဲ့ရပါသည္၊
အဖြားျဖစ္သူ ၀မ္းဆဲြသည္ ေဒၚအမာက -စတင္းဂန္းပစ္ေဖာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ငါ့ေျမးကုိေမြးတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ငါ့ေျမးေလးကို စတင္းေလး-လုိ႔ နာမည္ေပးမယ္-ဆုိၿပီး စတင္းေလးမွသည္ ယခုေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားေနေသာ ႏုိင္ငံေက်ာ္စိန္စတင္း ျဖစ္လာခဲ့ပါသည္။
ဆရာႀကီးသည္ မိမိကုိယ္တုိင္ထူခြ်န္သူမကပဲ မိမိမ်ိဳးဆက္သစ္ေတြကုိလည္း ထူးခြ်န္ေစသူျဖစ္ပါတယ္၊ ဆရာ့မွာ သားသမီး(၅)ေယာက္ထြန္းကားၿပီး ထုိသားသမီး ငါးေယာက္စလုုံးမွာလည္း လိမၼာထူးခြ်န္သူမ်ားျဖစ္ၾကပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ဆရာသည္ ဖခင္ေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္သလုိ ဥယ်ာဥ္မႈးေကာင္းတစ္ေယာက္လည္းျဖစ္ပါတယ္၊ ဆရာရဲ႕ထူးခြ်န္ေသာ သားသမီးမ်ားမွာ ေအာက္ပါအတုိင္းျဖစ္ပါသည္--
၁။ စိန္ႏုိင္လင္းေခၚ ႏုိင္စတင္း= ဆုိကေရးတီး ဆိုိင္း ေရြခုႏွစ္ဆု၊ ေငြႏွစ္ဆု၊
၂။ ေမာင္မင္းကုိ= ပတ္တီးလက္ေထာက္၊ ဆုိကေရးတီး ပတၱလားေရြတစ္ဆု၊ ေငြႏွစ္ဆု၊ ေၾကးႏွစ္ဆု၊
၃။ ေဒါက္တာတင္တင္ယု
၄။ ေရြအလကၤာ စိန္မင္းႏုိင္= ဆုိကေရးတီး ေရြရွစ္ဆု၊ ေငြတစ္ဆု၊
၅။ ေက်ာ္ေက်ာ္ဟန္(အဆုိ) ရန္ကုန္တုိင္း အုိးစည္ဒုိးပတ္နည္းျပ၊ ဆုိကေရးတီး ေရြႏွစ္ဆယ့္သုံးဆု၊ ေငြႏွစ္ဆု၊ ေၾကးႏွစ္ဆု….တုိ႔ျဖစ္ပါသည္။
ဆရာႀကီး၏မ်ိဳးဆက္ရင္ေသြးလူငယ္မ်ားရဲ႕ေအာင္ျမင္မႈ ဘ၀မွတ္တမ္းကား အနာဂတ္ကရင္ အမ်ိဳးသား အႏုပညာ၀ါသနာရွင္လူငယ္မ်ား အတုယုေလ့လာစရာစျပေကာင္းတစ္ခုျဖစ္ပါသည္။
[Read More...]


 
Return to top of page Copyright © 2010 | Karen Tasmania Converted into Blogger Template by HackTutors