ေရထက္ၾကာပမာ



ရိုးရာတာ၀န္၊ ေက်ေက်ပြန္ၿဖင့္
“ပိုးကြန္သိို”မူ၊ မ်ားနည္းတူပင္
ဂုဏ္ယူ၀င့္ၾကြား၊ ၀တ္ဆင္ထားေသာ
ကရင္တစ္မ်ိဴးကား၊ စာ.စကားကို
ေၿပာဖတ္မတတ္ ေရးမတတ္။
ကရင္တစ္မ်ိဴးကာ၊ ေၿပာစကားသာ
ေၿပာၾကားသူတတ္၊ စာမတတ္။
ကရင္တစ္မ်ိဴးကား၊ စာ.စကားကို
ေၿပာၾကားဖတ္တတ္၊ ေရးမတတ။
ကရင္တစ္မ်ိဴးကား၊ စာ..စကားကို
ေၿပာၾကားဖတ္တတ၊္ ေရးလည္းတတ္။္
ေၾသာ္…ေလးမ်ိဴးအစဥ၊္ ထိုကရင္၀ယ္
ငါလွ်င္ေတြးလတ္၊ ဘယ္နံပါတ္ဟု
သတ္မွတ္ၾကည့္ကာ၊ ရွက္မိလာသည္
ေသခ်ာေတြးၿငား၊ ဓေလ့မ်ားႏွင့္
စကားႏွင့္စာ၊ ေရဖတ္ရာ.ပါ
မွန္စြာသိၿမင္၊ တတ္ကၽြမ္းက်င္ကာ
ကရင္တိုင္းေပ၊ လက္ဆင့္ေ၀မွ
အေၿဖထြက္လာမွ ကရင္ဘ၀မွာ။
ေရထက္ၾကာပမာ အသြင္လွစြာ။
ရွည္လ်က္ကမၻာမွာ ၿမင္ရမွာ။

ေက်ာ္ေအာင္ထက္
[Read More...]


ဇြဲကပင္ပညာဒါနအသင္း၏ ဖြဲ႕စည္းပုံႏွင့္အသင္း၏ရည္ရြယ္ခ်က္အက်ဥ္း



၁။ အသင္း၏အမည္ = ဇဲြကပင္ပညာဒါနအသင္း (၂၃-၁-၂၀၀၅ ခုႏွစ္တြင္ စတင္တည္ေထာင္သည္။)

၂။ အသင္း၏တည္ေနရာ = ဘန္ေကာက္ျမိဳ႕၊ ထုိင္းႏုိင္ငံ

၃။ အသင္း၏ရည္ရြယ္ခ်က္ = ပညာထူးခၽြန္ထက္ျမက္ေသာကရင္အမ်ိဳးသားရဟန္းေတာ္မ်ား
 ေပၚထြန္းလာေစရန္အတြက္ အေထာက္အပံ့မ်ား ကူညီေထာက္ပံ့ လွဴဒါန္းရန္။

၄။ အသင္းဖြဲ႕စည္းပုံ = ေအာက္ပါအတုိင္း အလုပ္အမႈေဆာင္ေကာ္မတီျဖင့္ ဖဲြ႕စည္း ေဆာင္ရြက္သည္။ အလုပ္မႈေဆာင္ေကာ္မတီတြင္--

၁) နာယကဆရာေတာ္မ်ား

၂) ဥကၠ႒ဆရာေတာ္

၃) ဒု- ဥကၠ႒ဆရာေတာ္

၄) အက်ိဳးေတာ္ေဆာင္ ဆရာေတာ္

၅) တြဲဖက္အက်ိဳးေတာ္ေဆာင္ဆရာေတာ္

၆) ဘ႑ာေရးမႈးဆရာေတာ္

၇) တြဲဖက္ဘ႑ာေရးမွဴးဆရာေတာ္

၈) အဖြဲ႕၀င္ဆရာေတာ္မ်ားျဖင့္ ဖဲြ႕စည္းေဆာင္ရြက္သည္။

၅။ အလုပ္အမႈေဆာင္ဆရာေတာ္မ်ား၏သက္တမ္းသည္ (၃) ႏွစ္ျဖစ္သည္။

၆။ အသင္း၏လုပ္ငန္းစဥ္ = ႏုိင္ငံျခားတကၠသုိလ္/ေကာလိပ္တစ္ခုခုတြင္ တက္ေရာက္ ပညာသင္ယူ/ သင္ၾကားေနေသာ ကရင္အမ်ိဳးသားရဟန္းေတာ္မ်ားအား ပညာဒါနအလွဴေငြ လွဴဒါန္းေထာက္ပံ့ျခင္း၊ အသင္း၏ရန္ပုံေငြ႐ွာေဖြျခင္းတုိ႕ျဖစ္သည္။

၇။ အသင္း၏ အလုပ္အမႈေဆာင္မ်ားသည္ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ တာ၀န္မထမ္းေဆာင္ႏုိင္ခဲ့ ေသာ္ အသင္း၏ အလုပ္အမႈေဆာင္ေကာ္မတီသုိ႕ အေၾကာင္းၾကား၍ ႏွဳတ္ထြက္ႏုိင္သည္။

၈။ ဇြဲကပင္ပညာဒါနအသင္းသည္ မိသားစုအသြင္ေဆာင္ေသာအသင္းမ်ိဳးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အသင္း၏ တာ၀န္မ်ားကုိ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ မိသားစုစိတ္ဓာတ္ျဖင့္ ၀ုိင္း၀န္္းေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ ကရင္အမ်ိဳးသားမ်ား ပညာထူးခြ်န္ထက္ျမက္လာၿပီး အမ်ိဳးဘာသာ၊ သာသနာဖြံ႕ၿဖိဳး တုိးတက္ေစရန္ ဟူေသာ စိတ္ျဖင့္ ညီညီညြတ္ညြတ္ေဆာင္ရြက္ျခင္း စသည္တုိ႕ျဖစ္သည္။

၉။ အသင္း၏ဖြဲ႕စည္းပုံႏွင့္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းစသည္တုိ႕ကုိအေျခအေနအားေလ်ာ္စြာ ျပဳျပင္ျခင္း၊ ျဖည့္ စြက္ျခင္း၊ ႏွဳတ္ပယ္ျခင္းစသည္ိ ျပဳလုပ္ႏုိင္သည္။

၁၀။ အသင္း၏အမႈေဆာင္ႏွင့္ အသင္း၀င္မ်ားသည္ အသင္း၏ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားကုိ ထိေရာက္စြာ အေကာင္အထည္ေဖၚေဆာင္ႏုိင္ေရးအတြက္ အသင္းကုိ ကုိယ္စားျပဳေသာ စည္း႐ုံး ေဟာေျပာမႈမ်ား
ကုိ အခါအခြင့္အားေလ်ာ္စြာေဆာင္ရြက္သြားၾကရန္ျဖစ္သည္။

ဤဇြဲကပင္ပညာဒါနအသင္း၏ အလုပ္အမႈေဆာင္အဖဲြ႕၀င္မ်ားကုိ ၃၁ - ၃ -၂၀၀၈ ေန႕တြင္ ေအာက္ပါ
အ တုိင္း အသစ္ျပန္လည္ဖြဲ႕စည္းလုိက္သည္။

(က) အသင္း၏နာယကဆရာေတာ္မ်ား

၁) ဘဒၵႏၱ ေ၀ေဒဟသာမီဘိ၀ံသ ရန္ကုန္ Myanmar

၂) ဘဒၵႏၱ ေဇာတိက ရန္ကုန္(န.ပ.သ) Myanmar

၃) ဘဒၵႏၱပညာသာမိ (ေတာင္ကေလး)

၄) ဘဒၵႏၱ ကုမာရ ထီဖုိးစံ Thailand

၅) ဘဒၵႏၦ ပုည ထီဖုိးစံ Thailand

၆) ဘဒၵႏၱ ပညာ၀ံသ ေနာင္ဘုိ Australia

(ခ) ဗဟုိအလုပ္မွဳေဆာင္ အဖြဲ႔၀င္ ဆရာေတာ္မ်ား

ဥကၠဌဆရာေတာ္ = ဦးဣႏၵာစာရ

ဒုတိယ ဥကၠဌဆရာေတာ္ = ဦးေမဓာနႏၵ

အက်ဳိးေတာ္ေဆာင္ ဆရာေတာ္ = ဦးနာဂ၀ံသ

တြဲဘက္အက်ဳိးေတာ္ေဆာင္ ဆရာေတာ္ = ဦးဉာဏသာမိ

ဘ႑ာေရးမွဴး = ဦးကုေ၀ရ

တြဲဘက္ ဘ႑ာေရးမွဴး = ဦးပညာေဇာတ

(ဂ) သတင္းႏွင့္ျပန္ၾကားေရးဆရာေတာ္မ်ား

၁) ဦးနာဂ၀ံသ (ကု္ေက်ာ၀္) ထုိင္း

၂) ဦးေမဓာနႏၵ (ထီ့ေဖါဟ္စင္) သီရိလကၤာ

၃) ဦးေတဇနိယ (ခု္လုိဒ့္ဆင့္ေမာ၀္ထုင္း) သီရိလကၤာ

၄) ဦးသုဇန ( ဏံင္းမ်းလြာဲ) အိႏၵိယ

(ဃ) ပညာေတာ္သင္ေမာ္နီတာရဟန္းေတာ္မ်ား

၁) ဦးကုေ၀ရ ( ဏံင္းမ်းလြာဲ) အိႏၵိယ

၂) ဦးဂုဏသာမိ ( ထုဲးမင္ေထာ၀္) သီရိလကၤာ

မွတ္ခ်က္။ က်န္ေသာ ပညာေတာ္သင္ ရဟန္းေတာ္မ်ားအားလုံးသည္ အလုပ္အမွဳေဆာင္အဖြဲ႔၏ အဖြဲ႔၀င္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။
[Read More...]


သိမွတ္ဖြယ္ရာ ကရင္ယဥ္ေက်းမွဳအျဖာျဖာ အပိုင္း (၁)



´ယဥ္ေက်းမွဳ` ဟုဆုိလုိက္လွ်င္ အလြန္တရာက်ယ္ေျပာနက္နဲေသာ အဓိပၸါယ္မ်ားစြာႏွင့္ ျပည့္ႏွက္ေနေသာစကားစုတစ္ရပ္အေနျဖင့္ ေတြ႔ျမင္လုိက္ၾကေပသည္။ကမၻာေပၚရွိ ႏုိင္ငံတုိင္း၊ လူမ်ဳိးတုိင္းတြင္ ကိုယ္ပုိင္ယဥ္ေက်းမွဳမ်ား ရွိၾကသကဲ့သို႔ အဓိပၸါယ္အမ်ိဳးမ်ိဳးလည္း ဖြင့္ဆုိၾကေပသည္။

´ယဥ္ေက်းမွဳ` ဟူသည္ ကိုယ္ႏွဳတ္၊ႏွလံုး သံုးပါးျဖင့္ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔စြာ သြားလာေနထုိင္ ေျပာဆုိဆက္ဆံျခင္း ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ယဥ္းေက်းမွဳ ဟူသည္ အတိတ္ကာလအေမြအႏွစ္မ်ား၏ အထိန္းအကြပ္၊ အနာဂတ္အင္အားသစ္တစ္ရပ္အတြက္ အေျခခံျခင္း၊ ယဥ္ေက်းမွဳ ဟူသည္ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ ေစာင့္ေရွာက္ရမည့္လုပ္ငန္း၊ ယဥ္ေက်းမွဳ ဟူသည္ ရုပ္ႏွင့္နာမ္ ပူးေပါင္းဆက္ႏြယ္ျပီး တစ္ဦးကို တစ္ဦး မွီတြယ္ျပဳေနၾကသည္။ မိမိ၏ ရွဳေထာင့္ အသီးသီးမွေန၍ ေခတ္အဆက္ဆက္ တင္ျပေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။

`ဘာသာစာေပအႏုပညာသည္ ယဥ္ေက်းမွဳ၏ အဓိကေရေသာက္ျမစ္´ ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ယဥ္ေက်းမွဳဟူသည္ ရွဳသာျမင္သာေသာ ဓေလ့ထံုးစံ အျပဳအမူမ်ား ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ တြန္းအားေပးေသာ အေျခအေန အေလ့အထျဖစ္ျပီး ၄င္းအျပဳအမူကို ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ တြန္းအားေပးျခင္းသည္ ယဥ္းေက်းမွဳျဖစ္သည္။ ယဥ္ေက်းမွဳသည္ လူ႔ေဘာင္ေလာက၏ အဓိကခ်ည္တုိင္ၾကီး ျဖစ္သည္ဟု ခံယူသူလည္း ခံယူၾကသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ယဥ္ေက်းမွဳသည္ လူတိုိ႔အတြက္ အထူးလုိအပ္ေၾကာင္း သိသာထင္ရွားပါသည္။

လူမ်ိဳးစု (၁၃၅) မ်ိဳးႏွင့္ ဖြဲ႔စည္းထားေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ တုိင္းရင္းသားတုိ႔၏ ကိုယ္ပိုင္ယဥ္ေက်းမွဳ အသီးသီးရွိၾကသည္။ မည္သည့္ဘာသာမဆုိ ေကာင္းေသာျပဳမူေနထုိင္ေျပာဆုိျခင္းကိုပင္ အားေပးၾကသည္။
ကရင္လူမ်ိဳးတုိ႔၏ ယဥ္ေက်းမွဳကိုၾကည့္လွ်င္ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္မွဳအစဥ္ျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာ၊ ခရစ္ယာန္ဘာသာ၊ နတ္စားေသာ အယူ၀ါဒကို ယံုၾကည္ကုိးကြယ္သူ စသည္ျဖင့္ ကြဲျပားျခားနားမွဳ ရွိေၾကာင္းေတြ႔ရသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ယဥ္ေက်းမွဳ က႑ကို ခဲြျခားၾကည့္လွ်င္….

(၁)ယံုၾကည္ကိုးကြယ္မွဳ၊
(၂)စာေပႏွင့္ စကားအုပ္စုမ်ား၊
(၃)ရုိးရာဓေလ့ထံုးစံမ်ား၊
(၄)ထင္ရွားေသာ ရုိးရာပြဲေတာ္မ်ား၊
(၅)မ်ိဳးႏြယ္စုအလိုက္ ၀တ္စားဆင္ယင္မွဳ၊
(၆)လကၤာသီခ်င္းမ်ား၊
(၇)တူရိယာမ်ား၊
(၈)ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္မ်ား ထိန္းသိမ္းျခင္း၊
(၉)ရုိးရာယဥ္ေက်းမွဳအကမ်ား ေဖာ္ထုတ္ျခင္း ဟူ၍ ခြဲျခားႏုိင္ပါသည္။

တုိင္းရင္းသား လူမ်ိဳးမ်ားသည္ မိမိလူမ်ိဳးအမည္ေဖာ္ျပခ်က္(၉) ခ်က္ သိရွိနားလည္ရံုမက လက္ခံက်င့္သံုးျပီး တုိးတက္ေအာင္လည္း ၾကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္သည္။ တျခားယဥ္ေက်းမွဳဓေလ့မ်ားကိုလည္း စူးစမ္းေလ့လာသိရွိနားလည္ျပီး ေကာင္းႏုိးရာရာ လက္ခံအတုယူရမည္ျဖစ္သည္။
သိမွတ္ဖြယ္မ်ားအေနျဖင့္ ကရင္လူမ်ိဳးတုိ႔၏ ယဥ္ေက်းမွဳက႑ကို အပိုင္းခြဲ၍ တင္ျပလုိပါသည္။

(၁) ယံုၾကည္ကိုးကြယ္မွဳ၊
(၂) ၀ိညာဥ္လိပ္ျပာႏွင့္ ေတာေစာင့္ေတာင္ေစာင့္နတ္မ်ားအား ယံုၾကည္ျခင္း၊
၀ိညာဥ္လိပ္ျပာကို ပိုးကရင္ဘာသာျဖင့္ ´အ၀ီးအလာ`၊ စေကာကရင္ဘာသာျဖင့္ ´ကလာ`၊
ဘြဲကရင္ဘာသာျဖင့္ `ကလယ္´ ဟုေခၚပါသည္။ လိပ္ျပာေခၚျခင္း၊ လိပ္ျပာႏွင္ျခင္းတုိ႔ကို ကရင္လူမ်ဳိးအမ်ားစုမွာ ယေန႔တုိင္ ယံုၾကည္ေနဆဲ ျဖစ္သည္။စေကာကရင္အခ်ိဳ႕ စၾကာ၀ဠာအားလံုးကို ဖန္ဆင္းေသာ `ယြာ` အား ကိုးကြယ္ၾကသည္။ နတ္ကို အခ်ိဳ႕က တန္ခုိးရွင္အေနျဖင့္ ယံုၾကည္ၾကသည္။ ယံုၾကည္မွဳအရ (တန္ခုိးရွင္) ကို ပထမတန္းစားနတ္အျဖစ္ ကိုးကြယ္ၾကသည္။

ပထမတန္းစားနတ္မ်ားမွာ…

(၁) မူဟား၊ (၂) ထီးကဆာေကာ္ကဆာ၊ (၃) မူေကာ္လီ(မာန္နတ္)၊ (၄) ဖီးဘီးေယာ္၊ (၅) ခူးေသ (၆) ကာကြယ္
ဟူ၍ ယံုၾကည္ရာကိုလုိက္ျပီး ပသမွဳျပဳၾကသည္။

ဒုတိယနတ္သရဲမ်ားမွာ…..

(၁) တရဲ႕တခါ၊
(၂) တာမူဟား၊
(၃) တာကယာ ျဖစ္ျပီး ၀ဋ္မက်ြတ္ေသာ နတ္မ်ားျဖစ္သည္။

တတိယနတ္မ်ားမွာ…..

(၁) ေမာ္ယာ၊
(၂) ပသို၊
(၃) ေလာ္၊
(၄) ဘားနား၊
(၅) ေဒၚတကား နတ္မ်ားျဖစ္ျပီး ေကာင္းက်ိဳးႏွင့္ ဆုိးက်ိဳးမ်ားကို ေပးတတ္ေသာနတ္မ်ားျဖစ္သည္။
ကရင္ျပည္နယ္ႏွင့္ ကယားျပည္နယ္ နယ္စပ္ရွိ ဂဲခုိႏွင့္ ပေဒါင္ (ကယန္း) မ်ားတြင္လည္း ေအာက္ပါနတ္မ်ား ပူေဇာ္ပသမွဳျပဳၾကသည္။
(၁) က၊
(၂) လူ၊
(၃) ကန္၊
(၄) ေမာ္ခီး၊
(၅) တရာနာ၊
(၆) တကာေဒး၊
(၇) တဒြန္ဟိန္ေခါင္၊
(၈) တနဲေနာခု၊
(၉) တာ နတ္မ်ားတုိ႔ျဖစ္ၾကသည္။စပါး ရိတ္သိမ္းခ်ိန္တြင္ ပူေဇာ္ပသျခင္းကို ျပဳၾကသည္း။စပါး အထြက္တုိးျခင္း၊ လာဘ္လာဘရႊင္သည္ဟု ယံုၾကည္ၾကသည္။

ဒူေ၀ရုိးရာနတ္

ဒူေ၀ကို ရုိးရာနတ္အျဖစ္ ယခင္က သတ္မွတ္ပူေဇာ္ၾကသည္။ ဇြဲကပင္ေတာင္ေျခရွိ ကရင္လူမ်ဳိးမ်ား ရွင္ျပဳသည့္အခါ၊ ခရီးေ၀းထြက္သည့္အခါ၊ မဂၤလာေဆာင္သည့္အခါ ဒူေ၀ေစတီသို႔ သြားေရာက္၍ ကန္ေတာ့ၾကသည္။ဒူေ၀ေစတီတြင္ နတ္ဆရာၾကီးသည္ ရုိးရာဓေလ့ႏွင့္အညီ ဆုေတာင္းေမတၱာပို႔ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေပးၾကသည္။
အမွန္စင္စစ္အားျဖင့္ `ဒူေ၀´ နတ္သည္ နတ္မဟုတ္ပါ။ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ပုိးကရင္အခ်ိဳ႕က ယံုၾကည္ကိုးကြယ္မွဳတစ္ရပ္သာ ျဖစ္သည္။ ဒူေ၀ေစတီသည္ မဂၤလာေဆာင္ၾကမည့္ သတုိ႔သား၊ သတုိ႔သမီးမ်ား၏ သစၥာျပဳရာ၊ တုိင္တည္ရာသစၥာတုိင္ ဒူေ၀ေစတီေတာ္သာျဖစ္သည္။ နတ္ဆရာၾကီးဆုိသည္မွာလည္း တစ္နည္းအားျဖင့္ ဘိသိက္ဆရာနွင့္ ခပ္ဆင္ဆင္ျဖစ္သည္။

မဂၤလာေမာင္ႏွံအား ဆံုးမၾသ၀ါဒစကား၊ ခ်ီးျမင့္ေပးျပီး စီးပြါးေရး၊ က်န္းမာေရး၊ လူမွဳေရး၊ လုပ္ငန္းအေထြေထြ တုိးတက္ေကာင္းမြန္ေအာင္ နည္းလမ္းညြန္ျပေပးျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕မွာ ရုိးရာနတ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ယံုၾကည္ဆဲ ျဖစ္သည္။တခ်ိဳ႕ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ပုိးကရင္မ်ားသည္ ပန္းနတ္ကို ကိုးကြယ္ၾကသည္။ တန္ခူးလႏွင့္ သီတင္းကြ်တ္လတြင္ ပန္းနတ္ ကန္ေတာ့ျခင္း၊ နတ္စားျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ၾကသည္။ ဘားအံျမိဳ႕နယ္ႏွင့္ လွဳိင္းဘြဲ႔ျမိဳ႕နယ္ရွိ ေက်းရြာအခ်ိဳ႕တြင္ ပန္းနတ္ကို ကိုးကြယ္ၾကသည္။ ဥေဒါင္းေက်းရြာ၊ ၀ဲကရင္ေက်းရြာ၊ ဒြန္သေရာင္ရြာမ်ားတြင္ အမ်ားဆံုး ကိုးကြယ္ၾကသည္။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါဦးမယ္…။
ေစာေအာင္သိန္း
[Read More...]


“ေထာဟ္ဃွံင္လ္ုေဏ၀္ၟ”



ယု္အဲထုက္ ပု္ဖႜဳံထီ့ခါန္ၟ
အွ္႓ုဂ္ထတယ္ခြဲြါက႟င္
လု္႓ုဂ္လု္ယာင္ဍဳံထု္အင္
မိင္ဖႜဟ္သွ္ဖႜာထုိင့္ေကာ၀္ၾကင္။

ကၞ၀့္ေယွာတ္ထီ့ဖါန္သႜာ
အင္းလူၟယွံင္မုက္သုင္းမိင့္သာ
ဖႜဳံယွင္ေဖါဟ္ဍဳံဌာန့္လင္ၟဍာ
မြာဲတု္ယွာၟ ယွဴးမုက္လု္ဖါ။

ဆု္ယ၀္ထင္းေအထံင္အု္ခါ့
လီဟွယ့္အူး ခႜိင္းယွဴးလု္သာ
လု္မုဂ္ဍင္ ဆိင္းဃွီးသႜာ
က်ာ္ၾသီ့အွ္ထုိင္ၟလုိဒ္ၟကါ။

ထုိင့္ဖူ၀ဲါ ပု္ဖႜဳံေဍယွင္
မာဆိက္ မာဃွဳဂ္အွ္လု္ဏင္
ပု္တာ တု္၀ယ့္ ဆိက္လင္က်င္
သုင္း႓ူးဖႜာ္႓ူး မုက္ကုိ၀္႓ႜင္။

ေအထံင္ဍ၀္ထီ့ခါန္ၟမူၟဏီ
ဆု္ဃွီ႔ဆု္လာ တုံၟထုင္းလီၟ
ၿပိဳင္ဃွံင္ပါမုက္လံင္ေဍခီၟ
ပု္ယွာၟခႜဳိ၀္ထ၀္ၟလု္အု္၀ီၟ။

ကုဂ္႓ူးဟွံင္ ဏိင္းသင့္ေအထံင္
ဖႜဳံယွင္ေဖါဟ္ဟွယ့္ထာင္ဍးခံင္
ေဍာဟ္ထင္းေကႜာဟ္ဏိင္းသင့္ပၱံင္
ထုင္းလီၟတုံး ပါမုက္အွ္ယွံင္။
ထာသု္၀ၚ(ထီ့၀ါန္ၟရ၀္)
[Read More...]


“ဖဝ့္တုိင္လင္မာၟ မု္ေသွ္ဟွး”



ပု္ဖႜဳံေဖါဟ္ယို၀္ လု္၀ီၟအုိ၀္ဏွ္
ထီ့ခါန္ၟဇာတာ္ အွ္၀ယ္ဍးလွ္။

အွ္ယ၀့္အင္းယ၀့္ ဏယ့္ယ၀့္ဆု္ဏဲ့
ဃွဴ႕ဃွင္ပႜီပႜာ လု္ယိက္လင္ကြဲ
ပၞာ့အု္ဍံင္ ေ႓့သုိ၀္လွ္္ဆြဲ
တူတူ႕လဝ္ေဟွဝ္ အင္းပႜ၀္ခြိက္ဖႜဲ။

ေ႓့ဏွ္အု္ဍံင္ မု္လ၀္ပၞာ့့
ပု္ဆုိဒ္ေဖါဟ္စ၀္္သၱာ္အွ္သာ့
လု္ေမံယာ့အုိ၀္ ဖႜဳံခင္းေအၟခါ့
ပု္သယ္ေ၀့ယုိ၀္ ခါ့ခင္းသုိင့္ခါ့။

လု္၀ီၟဍးအုိ၀္ ေလ၀္ယွံင္ဖ၀့္တုိင္
က၀္တူလု္ဆင့္ လု္လင္ဖါလုိင္
ဃွဴ႕ဃွင္သၞ၀့္ ဏု္ဏု္ယု္ယု္
ဃွီ႕သာ့မ်ားဏယ့္ ဆု္အင္းအုဂ္ဆုိင္။

လု္ယာ့ဖ၀့္တုိင္ ပု္သယ္ဍးစုိ၀္
ေ႓့မု္ထံင္ဍ၀္ ပု္စူးဖုိင္သုိ၀္
ငယ္င၀္လု္အွ္ ကုက္တု္ယွာၟ႓ုိ၀္
မြာဲလွ္ထီ့ဆာ မု္ေဏ၀္ၟသၞဳိ၀္။

ေ႓့ဏ္ွသုိ၀္အွ္ ပု္ဆု္ေယာ၀္ၟလာၟ
ဆုိဒ္႓ံင္ဆု္မာ ကုိ၀္ဟွာေယာ၀္ခါြၟ
ဏု္ယုု္လု္မြာဲ ဆုိဒ္ဟွင္ၟထၞာၟ
တု္တြယ္ဍိင္စူး ကုက္ဟွယ္တု္ယွာၟ။

လု္ဖုက္ေမံလံင္ ဟွယ့္တုိဒ္ခါ့ယို၀္
ပု္ဆု္ပု္ေယာတ္ ခီလယ့္ဏွ္အုိ၀္
ေ႓့လု္ပႜီပႜာ မု္ခိုင့္ယိက္သုိ၀္
ဖံင္းကိက္စူးထုင္ၟဍဴး႓းလဲ႓ုုိ၀္။

ဏု္ယု္လု္မိင္ လင္ဖါပႜီၿပာ
ဆု္နုိင့္လင္ဖါ ေခ၀့္အာင္းလုက္ခႜာ
ခီလယ့္လု္အွ္ ပု္ေအၟကါင္ဖါ
ေမံထီ့႓းလင္ ဆုိဒ္သုဲးထီ့ယြာ။

ဖ၀့္တုိင္လု္ဍး ပု္ေ၀့သယ္ယုိ၀္
လင္ဖါလင္က်င္ မြာဲ႓းလဲ႓ုိ၀္
တၞင့္လု္ဍး ယာင္ေယာတ္္ဟွာဖႜဳိ၀္
ဆု္ကုံးလုက္အု္ထုက္ဟွင္းယွာနုိိ၀္။

ဖ၀့္တုိင္ကု္ဆာၟ ေလ၀္သာ့ခ၀့္လဲ
ပႜာ္ဂုဏ္ေဏ၀္ၟပု္ ဏု္ မာလု္ကဲ။
ေဟွ၀္လု္ဟွာဟွင္ၟ မုက္ဏ္ုသာဏဲ
ဖႜဳံေ႓့ဏု္သုိ၀္ ပု္ေဝ့သာမဲ။

လု္ဟွာဟွင္ၟဍ၀္ ပု္လု္ကုက္မာ
လုက္ဆိင့္ဟွင္ၟလွ္ ပု္သယ္႓းသာ
ေဟွ၀္ေဏ၀္္ၟပု္ဆုိဒ္ ထူရူ႕မုင္ၟ႓်ာ
ဆု္ဃွီ႕ဆု္လာ အွ္ေ၀့ယာဲဖါ။

လု္ထံင္ဖဝ့္တုိင္ ထုဲလင္ခင္းဟွး
ဟွာင္ၟလု္လုက္ဍာ္ ထုင္ၟက်ာလွ္ဟွး
အု္ဍဳိဝ္ဆု္ခႜာင္ေ႓့ဏွ္လု္ဖး
အု္တင္အင္းဃွဴ႕ မြာဲဍ၀္လု္ဍး။

လု္ယို၀္မု္လ၀္ ပု္ဆုိဒ္ေဖါဟ္က်၀္
ဆု္နုိင့္လင္ဖါ ေခ၀့္အာင္းလုက္ပႜ၀္္
ဆု္ဃွဳင့္ဆု္က်ာ အွ္တယ္ထ၀္ထ၀္
လု္မြာဲပ္ုဟွင္ၟ မာလုက္မု္လ၀္။

မူၟူေမံယံင့္ဖႜဟ္ အွ္ဏယ့္ခုဲၟထ၀္
အု္ဍံင္ဏဲလင္ အု္ခ၀့္ေဟွ၀္ဍ၀္
ဖႜဳံယွင္ေဖါဟ္သီး ထင္းဍဳံလုက္က၀္
ဖ၀့္တုိင္အု္ရၜ ေဏ၀္ၟလာၟ႓းဟွ၀္ၟ။ ထာသု္၀ၚ(ထီ့၀ါန္ၟရ၀္)
[Read More...]


ျပည္ပေရာက္ ပညာေတာ္သင္ ကရင္ရဟန္းေတာ္မ်ား



ျပည္ပေရာက္ ပညာေတာ္သင္ ကရင္ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ ဓာတ္ပံုႏွင့္ ေနရပ္လိပ္စာေတြကို အလြယ္တကူ
သိရွိႏိုင္ရန္ရည္ရြယ္၍ဇြဲကပင္ဘေလာ့မွာ စုစည္းတင္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ တစ္ခ်ိဳ႕ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ ဓာတ္
ပံုႏွင့္ ေနရပ္လိပ္စာေတြကို ဆက္သြယ္ရန္ခက္ခဲမႈေၾကာင့္ အခုမတင္ေပးႏုင္ေသးတာကို နားလည္ေပးေစ
ခ်င္သည္။ အားလံုးေပ်ာ္ရႊင္ၾကပါေစ....

အရင္ဣႏၵာစာရ
ဇာတိ = သိုက္ေတာရြာ၊ ဘားအံျမိဳ႕နယ္
ပညာအရည္အခ်င္း = သာသနဓဇဓမၼာစရိယ၊ M.A {Kelaniya University of Sri Lanka}
လက္ရွိသီတင္းသံုးရာ = အိႏၵိယ


အရွင္ကုေ၀ရ (ထိုင္းႏိုင္ငံ)၊ ဇြဲကပင္ဘ႑ာေရးမွဴး
ဇာတိ = အံဖေက်းရြာ၊ ေကာ့ကရိတ္ျမိဳ႕နယ္
လက္ရွိသီတင္းသံုးရာ = ထိုင္းႏိုင္းငံ


ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ ဓာတ္ပံုႏွင့္ အတၳဳပၸတၱိအက်ဥ္းမ်ားကို လ္ုယာ့အ္ွဍာ္ကိုႏွိပ္ျပီးဖတ္ရႈႏုိင္သည္

အရွင္နိမလ
ဇာတိ = လြမ္းမေျပၾကိမ္ကုန္းေက်းရြာ၊ လႈိင္းဘဲြ႕ျမိဳ႕နယ္
ပညာအရည္အခ်င္း = ဓမၼာစရိယ၊ B.A M.A {Buddhist and Pali University of Sri Lanka}
လက္ရွိသီတင္းသံုးရာ = သီရိလကၤာႏိုင္ငံ


အရွင္ဂုဏသာမိ
ဇာတိ = ထြီးေမာင္ထိုရြာ၊ ၾကာအင္းဆိပ္ၾကီးျမိဳ႕နယ္
ပညာအရည္အခ်င္း = သာသနဓဇမၼာစရိယ၊ M.A {Buddhist and Pali University and Kelaniya University of Sri Lanka}
လက္ရွိသီတင္းသံုးရာ = သီရိလကၤာႏိုင္ငံ


အရွင္ေမတၱာနႏၵ
ဇာတိ = ထီဖိုးစံရြာ၊ ေကာ့ကရိတ္ျမိဳ႕နယ္
ပညာအရည္အခ်င္း = သာသနဓဇမၼာစရိယ၊ M.A {Buddhist and Pali University of Sri Lanka}
လက္ရွိသီတင္းသံုးရာ = သီရိလကၤာႏိုင္ငံ


အရွင္နာဂ၀ံသ
ဇာတိ = ကစိုရြာ၊ လႈိင္းဘဲြ႕ျမိဳ႕နယ္
ပညာအရည္အခ်င္း = သာသနတကၠသီလဓမၼာစရိယ၊ M.A {Kelaniya University of Sri Lanka}
လက္ရွိသီတင္းသံုးရာ = ျမန္မာႏိုင္ငံ


အရွင္သုနႏၵ
ဇာတိ = ေနာင္ကျမိဳင္ရြာ၊ ဘားအံ
ပညာအရည္အခ်ငင္း = B.A {Buddhist and Pali University of Sri Lanka} M.A {Kelaniya University of Sri Lanka}
လက္ရွိသီတင္းသံုးရာ = သီရိလကၤာႏိုင္ငံ


အရွင္ဣႏၵာစာရ
ဇာတိ = က်ံဳပကိုရြာ၊ လႈိင္းဘဲြ႕ျမိဳ႕နယ္
ပညာအရည္အခ်င္း = သာသနတကၠသီလဓမၼာစရိယ၊ M.A {Buddhist and Pali University of Sri Lanka}
Ph.D {Thesis - India}
လက္ရွိသီတင္းသံုးရာ = ပုေနး၊ အိႏၵိယ


အရွင္ေမဓာနႏၵ
ဇာတိ = ထီဖိုးစံရြာ၊ ေကာ့ကရိတ္ျမိဳ႕နယ္
ပညာအရည္အခ်င္း = သာသနဓဇဓမၼာစရိယ၊ B.A M.A {Buddhist and Pali University of Sri Lanka}
လက္ရွိသီတင္းသံုးရာ = သီရိလကၤာႏိုင္ငံ


အရွင္ေခမိႏၵ
ဇာတိ = ရေသ့ပ်ံရြာ၊ ဘားအံ
ပညာအရည္အခ်င္း = သာသနတကၠသီလဓမၼာစရိယ၊ M.A {Kelaniya University of Sri Lanka} M.A {Hayai Uninversity of Thailand}
လက္ရွိသီတင္းသံုးရာ = ထိုင္းႏိုင္ငံ


အရွင္ၪာဏသာမိ
ဇာတိ = ေကာ့လိႈင္းရြာ၊ လႈိင္းဘဲြ႕ျမိဳ႕နယ္
ပညာအရည္အခ်င္း = သာသနတကၠသီလဓမၼာစရိယ၊ M.A {Kelaniya University of Sri Lanka} M.A{ Still study - Chulalaungkun University of Thailand}
လက္ရွိသီတင္းသံုးရာ = ထိုင္းႏိုင္ငံ


အရွင္မဂၤလာဒီပ
ဇာတိ = ေနာင္ကျမိဳင္ရြာ၊ ဘားအံျမိဳ႕နယ္
ပညာအရည္အခ်င္း = သာသနဓဇဓမၼာစရိယ၊ M.A {kelaniya University of Sri Lanka}
လက္ရွိသီတင္းသံုးရာ = သီရိလကၤာႏိုင္ငံ


အရွင္သုဇန
ဇာတိ = ေနာင္ျမလြဲရြာ၊ လႈိင္းဘဲြ႕ျမိဳ႕နယ္
ပညာအရည္အခ်င္း = ဓမၼာစရိယ၊ B.A (First Class) {Buddhist and Pali University of Sri Lanka}. M.A {Kelaniya University of Sri Lanka}
Ph.D (thesis-India) Punai University of India}
လက္ရွိသီတင္းသံုးရာ = အိႏၵိယႏိုင္ငံ


အရွင္ပေညာဘာသ
ဇာတိ = အင္းႏို႔သိပၸံရြာ၊ လႈိင္းဘဲြ႕ျမိဳ႕နယ္
ပညာအရည္အခ်င္း = သာသနဓဇဓမၼာစရိယ၊ M.A {kelaniya University of Sri Lanka}
လက္ရွိသီတင္းသံုးရာ = သီရိလကၤာ


အရွင္ဣေႏၵာဘာသ
ဇာတိ = တလာညားေက်းရြာ၊ ဘားအံၿမိဳ႕နယ္
ပညာအရည္အခ်င္း = သာသနဓဇဓမၼာစရိယ၊ သာသနတကၠသီလဓမၼာစရိယ၊ M.A {kelaniya University of Sri Lanka}
လက္ရွိသီတင္းသံုးရာ = သီရိလကၤာ


အရွင္ၪာေဏာဒယ
ဇာတိ = ခေလာက္ႏို႔ရြာ၊ ဘားအံျမိဳ႕နယ္
ပညာအရည္အခ်င္း = ဓမၼာစရိယ၊ B.A {Buddhist and Pali University of Sri Lanka}
လက္ရွိသီတင္းသံုးရာ = သီရိလကၤာႏိုင္ငံ


အရွင္အရိယ၀ံသ
ဇာတိ = ေကာ့ကူးရြာ၊ ဘားအံၿမိဳ႕နယ္
ပညာအရည္အခ်င္း = သာသနတကၠသီလဓမၼာစရိယ၊ M.A {kelaniya University of Sri Lanka}
လက္ရွိသီတင္းသံုးရာ = သီရိလကၤာ


အရွင္ကု႑လ
ဇာတိ = ေကာ့ရင္းရြာ၊ ဘားအံၿမိဳ႕နယ္
ပညာအရည္အခ်င္း = သာသနဓဇဓမၼာစရိယ၊ M.A {kelaniya University of Sri Lanka}
လက္ရွိသီတင္းသံုးရာ = သီရိလကၤာ


အရွင္က၀ိဓဇ
ဇာတိ = ဘီလင္းၿမိဳ႕နယ္
ပညာအရည္အခ်င္း = သာသနတကၠသီလဓမၼာစရိယ၊ M.A {kelaniya University of Sri Lanka}
လက္ရွိသီတင္းသံုးရာ = သီရိလကၤာ


အရွင္ဣႏၵာစရိယ
ဇာတိ = ထြီးမံထို၊ ၾကာအင္းဆိပ္ႀကီးၿမိဳ႕နယ္
ပညာအရည္အခ်င္း = သာသနတကၠသီလဓမၼာစရိယ၊ M.A {kelaniya University of Sri Lanka}
လက္ရွိသီတင္းသံုးရာ = သီရိလကၤာ


အရွင္အာေလာက
ဇာတိ = ေလာင္းကိုင္၊ ေကာ့ကရိတ္ၿမိဳ႕နယ္
ပညာအရည္အခ်င္း = သာသနဓဇဓမၼာစရိယ၊ M.A {kelaniya University of Sri Lanka}
လက္ရွိသီတင္းသံုးရာ = သီရိလကၤာ


အရွင္၀ိလာသ
ဇာတိ = တ၀န္ဖန္ရရြာ၊ လႈိင္းဘဲြျမိဳ႕နယ္
ပညာအရည္အခ်င္း = သာသနတကၠသီလဓမၼာစရိယ၊ M.A {တက္ေရာက္ဆဲ B.P.U}
လက္ရွိသီတင္းသံုးရာ = သီရိလကၤာ


အရွင္ေထရိႏၵ
ဇာတိ = က်ဳံခ၀န္ရြာ၊ ၾကာအင္းဆိပ္ႀကီးၿမိဳ႕နယ္
ပညာအရည္အခ်င္း = သာသနတကၠသီလဓမၼာစရိယ၊ M.A {တက္ေရာက္ဆဲ B.P.U}
လက္ရွိသီတင္းသံုးရာ = သီရိလကၤာ


အရွင္စေႏၵာဘာသ
ဇာတိ = ပတ္ေက်ာရြာ၊ လႈိင္းဘဲြ႕ျမိဳ႕နယ္
ပညာအရည္အခ်င္း = သာသနတကၠသီလဓမၼာစရိယ၊ M.A {တက္ေရာက္ဆဲ B.P.U}
လက္ရွိသီတင္းသံုးရာ = သီရိလကၤာ


အရွင္သီဟဗလ
ဇာတိ = ေပါ့ေထာ္ရြာ၊ ဘားအံၿမိဳ႕နယ္
ပညာအရည္အခ်င္း = သာသနဓဇဓမၼာစရိယ၊ M.A {တက္ေရာက္ဆဲ B.P.U}
လက္ရွိသီတင္းသံုးရာ = သီရိလကၤာ


အရွင္သုနႏၵ
ဇာတိ = နန္းထိုက္စံရြာ၊ လႈိင္းဘဲြ႕ျမိဳ႕နယ္
ပညာအရည္အခ်င္း = သာသနတကၠသီလဓမၼာစရိယ၊ M.A {တက္ေရာက္ဆဲ B.P.U}
လက္ရွိသီတင္းသံုးရာ = သီရိလကၤာ


အရွင္စႏၵာ၀ရ
ဇာတိ = ေကာ့ျမတ္ၾကီးရြာ၊ လႈိင္းဘဲြ႕ျမိဳ႕နယ္
ပညာအရည္အခ်င္း = သာသနဓဇဓမၼာစရိယ၊ M.A (တက္ေရာက္ဆဲ Kelaniya)
လက္ရွိသီတင္းသံုးရာ = သီရိလကၤာ



မွတ္တမ္းတင္ = အရွင္ေမဓာနႏၵ (ထီဖိုးစံ)
[Read More...]


ဟု္ဆုိဒ္႓ံင္မု္လင္ေအာဟ္ဟွံင္



19,03.10

ဏီ့ထံင့္လု္ဆီ့ ဏိင္းအု္သင့္
ကု္တုဂ္၀ွ္လာလင္သုိင့္သင့္
လု္ုဍဳံ႓င္ကုဂ္ ပု္ဖႜဳံယွင္
မာ႓ုံးယွံင္ ပညာ့ေမံဖါန္။

အ္ွ႓ုဂ္အ္ွယာင္ ထုိင့္ဖူ႔၀ဲါ
ပါေဍာဟ္ယုဂ္ယာန္း ဆုိဒ္လိက္လာဲ၊

ဟွယ့္ယွံင္အး ဂမႜဳိင္ၟလု္ဖး
သာကုဲအဲဍဳိ၀္ မုက္သားမ်ား။

ပု္္ဆုိဒ္ဆု္ဃွီ႔ ပု္ဆ္ု္ခႜာင္
ပု္လိက္ပု္လာဲ အွ္အးစာင္
ဆုိဒ္႓ံင္သင့္သီး ၀ီၟကုံထာင္။

စင္ၟ႓ုိ၀္ဏွ္ ဆံင့္မံင္းေအထံင္
ဟု္ဆုိဒ္႓ံင္ ဟု္႓းလံင့္ကံင္
ဟု္ဆုိဒ္လိက္ မာေလာဟ္မာဍံင္။

ေ႓့ဏွ္သုိ၀္ လ၀္ဏဲပၞာ့
ဖႜဳံယွင္ေဖါဟ္ ္ပ်ဳက္လာၟကို၀္ဟွာ။

ေအလံင္မာပ်ဳက္ ဆုိဒ္ဃွာၟဃွံင္
ပု္ဆုိဒ္႓ံင္ မု္လင္ေအာဟ္ဟွံင္။

ထာသု္၀ၚ(ထီ့၀ါန္ၟရ၀္)
[Read More...]


သုင္းသာဆံင္းခႜာင့္အု္ဟွင္ၟ



19.03.10

လုိဒ္ၟကာေခါဟ္ဍာယုိ၀္ ဏင့္ဆာၟဆု္အွ္ဆံင္းအွ္ခႜာင့္အု္ဟွင္ၟဏွ္ မြာဲလာဘ္ဖါ ေဍာဟ္လု္မိင္ေဆ၀္ၟလွ္။ ရုပ္ခႏ (ကံင္ထ်) ဏင့္္ဆာၟကာယာယုိ၀္ ေ႓့မု္ အွ္ ဆံင္း အွ္ခႜာင့္သုိ၀္ ႓းပါလု္၀ီၟလင့္ေ၀့ဏွ္သုိ၀္ သုင္းသာဍ၀္ ေ႓့မ္ုအွ္ဆံင္း အွ္ခႜာင့္ သုိ၀္္ဏွ္ ႓းေကႜစုိဒ္ပါလု္၀ီၟမာေဖွ္ေ၀့ဍးေဆ၀္ၟလွ္။

ေ႓့ဏင့္္္ဆာၟ မု္အွ္ဆံင္းအွ္ခႜာင့္သုိ၀္ အု္အင္းဆု္အ၀္၊ ဆု္ေလ၀္ဆု္ထာင္သယ္ သီးဏွ္ စာင္းလင္ေဏ၀္ၟ၀ီၟလု္အု္ေမံယာ့လု္္္ဆင့္ ေဍပႝံင့္ေဍအု္ဖႜံင္ဟု္မာေဖွ္ကဲ ကုိ၀္မိင္ေဍသီး ေ႓့သာမု္ဆံင္းခႜာင့္သုိ၀္အု္ဟွင္ၟ ေဍပႝံင့္ေဍအု္ဖႜံင္ ဟု္မာေဖွ္သီး ကးေ၀့ဍးေဆ၀္ၟလွ္။ စင္ၟ႓ုိ၀္ ေ႓့သာမု္္္္္္ဆံင္းခႜာင့္သုိ၀္အု္ဟွင္ၟ ေအ႓းလံင္မာ ပ်ဳက္ေဖွ္ ေဍပႝံင့္အု္ဖႜံင္းသီးဏွ္ဍ၀္…….

(က) ဏင့္္ဆာၟေ႓့မု္အွ္ဆံင္းခႜာင့္သုိ၀္ ႓းေကႜစုိဒ္ပါလု္၀ီၟေ၀့ဟွံင္ ဏင့္ဆာၟေအ အွ္္ဆံင္းအွ္္ခႜာင့္ဏွ္ သုင္းသာဍ၀္ အွ္ဆံင္းအွ္္ခႜာင့္ေဆ၀္ၟလွ္၊ ႃရ၀္မ႗ ဆု္ခႜာင္ အု္ဍံင္ဏွ္ အွ္ေ၀့လု္မိင္ေဆ၀္ၟလွ္။

(ခ) သုင္းသာဖုိင္လု္ဟွဳင့္ၟလု္ခုိင့္ ကု္လုဂ္ကု္ယာ့ဏွ္ ေ႓့မု္ဟွဳင္ၟမု္ခုိင့္ ယွဴးလင ္ခြိက္သုိ၀္ ႓းပုိင္ဟွဳင္ၟထေ၀့ေဆ၀္ၟလွ္။ သုင္းသာလု္ဟွဳင္ၟခုိင့္႓းဏွ္ ႓းထာ္ေ၀့ ဟု္သာမြာဲအု္ဖႜံင္လု္မိင္ေဆ၀္ၟလွ္။

(ဂ) ဆု္တ၀္ဆု္လံင္ဏွ္ ေ႓့ဆု္တ၀္ဆု္လံင္သုိ၀္၊ ဆု္အု္မးဏွ္ ေ႓့အု္မးသုိ၀္ ၿဂင္းလင္႓းစွ္ေယာ၀္ၟေအေသွ္လွ္။ ဆု္တ၀္ဏွ္ လ၀္ေဍဆု္မး ဆု္မးဏွ္ မာ ေဏ၀္ၟေဍဆု္တ၀္ ေအအွ္ထင္းေ႓့ဏွ္သုိ၀္ လု္သုင္းသာဖုိင္္ဆု္ဆာ့ ဏွ္အွ္ ထင္းလု္မိင္ယုဂ္ ဟု္လ၀္ေသွ္ေ၀့လွ္၊

(ဃ) ဟွယ့္ကဲထင္း႓းဟု္မႝီဟ္အု္က်းသီးယုိ၀္႓းဆာင့္ေဍ အွ္ဟွင္ၟအင္းဟွင္ၟဏွ္ ႓းအွ္ထင္းအွ္လင္မာေဏ၀္ၟအု္ဍံင္ေ႓့ေသွ္လဲဏွ္.. ႓းအင္တာင္လင္ထ ဆု္သုဂ္ ကႜယ္လွ္၊ ဆု္သုဂ္လု္အွ္႓းဏွ္ သုင္းသာအူတု္ရာ္၀ိင္၀င္သာ ကဲထင္းေ၀့ဟွံင္ ေဏ၀္ၟ႓းထာင္ဆု္ဆာ့သီးေသွ္ေ၀့လွ္။

(င) ေဍဟု္မႝီဟ္သီးကုိ၀္ဟွာ ႓းပါထီပါသုိ၀္ ႓းပါေသွ္ယာ့ေ၀့လွ္။ မု္ပါထီပါသုိ၀္၊ မု္႓းပါေသွ္ယာ့သာေဍဖႜဳံဃွာၟဃွံင္ ေအလု္အွ္႓းဏွ္ သုင္းသာလင္ယွာေ၀့ဍးဟွံင္ ဟွာင္ၟ႓်ာသီးမု္လင္ဖုက္ မု္လင္ယွာ မု္လင္ဆင့္ေ၀့ေဆ၀္ၟလွ္။

(စ) ဆု္ယွင္းဆု္ယးလု္မိင္မိင္ ေအဖႜဟ္ထင္းဏွ္ ေလ၀္လု္ဖႜဳံဃွာၟဃွံင္အွ္ လ၀္ဟွဳိင့္လ၀္ပ်ာလင္ေဖွ္ ႓းအင္းကိင္ေဏ၀္ၟေ၀့ ဆု္ကုံးဆု္္မံင္းဏွ္လွ္၊ ဏု္ေအအင္းမုိ၀္ထဆု္ယွင္းဆု္ယးဏွ္ မြာဲေ၀့မု္ကဲထင္း ဆု္အု္ဏါထုက္လွ္။

(ဆ) လင္ဏီၟလင္ကုိဟ္သာ ေဒၢတ္ဏွ္ ေ႓့မု္ေသွ္သုိ၀္ ႓းေကႜစုိဒ္ေဏ၀္ၟအု္လွ္။ ဆု္လင္ဏီၟ ဆု္လင္္ကုိဟ္သာသီးယုိ၀္ လု္သုင္းသာဖုိင္ ဆု္အွ္ဆံင္းအွ္္ခႜါင့္ အု္ဟွင္ၟ အု္ေဟွ၀္ထုက္သီး ဟွာင္ၟလု္မိင္ေဆ၀္ၟလွ္။

စဝ္ဆုိဒ္ေယာတ္(ဖႜဳံေကာ၀္က်ာ္)
[Read More...]


ယု္မု္လ၀္ ဆံင့္ဏးကဲယါၟ



9.3.2010
(နာန္ၟဖ၀့္က၀္ေက၀္)

ပု္ေလ၀္ဃွာင္းလု္ ဏံင္း ဆိက္ ဏါင္
ကု္ပယ္ဍိဳ၀္ ယးအူးထီ့၀ါင္
သႛင္းဖုင့္ ဃွဴးထီၟ႓င္းဆါင္း
ပူရိင္လး ၀ါင္သါင့္နိဳင့္ကါင္း။

လီဟွယ့္သူးခႜိင္း ဍိဳင္ဏါင္ဃွံင္
ဖ၀့္တု္ကို၀္ဖါ ေခါဟ္လံင္စံင္
ဆီ့ဏင္ဖါင္ၟကယ္ ပု္ညင္ၟလံင္
အင္းယွံင္ေမ၀္ လိက္ပ်ဳက္ဖယ့္႓ံင္။


ဖယ့္သု္၀ါ့႓ံင္ ဏု္ေဖွ္ထ
ဏင္းထင္းသာယူၟ လံင့္ကံင္ဆါ့
႓ို၀္ဏါင္းယို၀္ ဏံင္းဖိုင္သု္၀ါ့
လု္အွ္လိုင္ ဟွာဏံင္းလုက္ခႜါ။

ထံင္ဟွးခါန္ၟယါင္ ထီသို၀္ေဟွး
စမၸါဖ၀့္ လင္ယီးလင္ေ႓ႜ၀္
အု္ဏါင္ၟဖ၀့္ လင္ဃွဳဲးခြိက္ေ၀့
ယါန္ၟသင့္လာယွဴး အွ္လိုင္ေအး။

ထံင္ခါန္ၟမု္ညာ ယု္ထီသို၀္
သါယူၟ႓းဏု္ စြးသၞိဳ၀္
ဏု္အဲထုက္ ဖယ့္သု္၀ါ့႓ို၀္ၟ
ပါသိင့္ေအး ဏု္လ္ုဏင္းစို၀္။

ဆိက္ ဃွဳဂ္ေဍဏံင္း လု္ကါဍၚ
သိင္း ၀း လုက္ ထီ့ေခႜါဟ္လင္သၚ
ဖႜဳံဆိုဒ္အု္က်း ယီးလင္ယၚ
ခါန္ၟယါင္ခြါ႕ ဏင္းဆိုင့္လာၟဆၚ။

နာန္ၟဖ၀့္က၀္ေက၀္
ဖူ့တာမိက္ဘေလာ့မွ တဆင့္ယူထားသည္။ ေက်းဇူးတင္ပါသည္

[Read More...]


သုဲးလ၀္ဆု္ခႜါင္



9.3.2010

ထုံၟကု္ဆုဂ္ ကဲဍာ္“မာ”
ထုုံၟကု္ဆုဂ္ ေအေသွ္ဍာ္ “ထုံၟ”
ထုံၟကု္္ဆုဂ္ ေအေဏ၀္ၟဍာ္“အွ္”
ထုံၟကု္ဆုဂ္ ႓းလု္ေအးစာ္႓ုိ၀္…
တႜာ္ပြယ္သာ့ ေအယာင္။

ထင္းလု္က်း သီ့လု္႓ႜင္၊
အွ္ေကာ၀္ၾကင္လံင္မ၀့္မွ္၊
စူးလာၟခ၀့္ေအ၀ါဍာ္၊
သာအိုင္ခၚ မု္ထုဂ္ယွး။

သုဲးေဍယး မြာဲဟု္ဆုိဒ္ဟွင္ၟ
မု္အင္းလယ္ေဍအု္က်း၊
ယွးမုဂ္ေခါဟ္ ကာ႓ၚလာၟဏင့္၊
ဆု္အုင္းဍီေအပႜီပႜာခုိတ္၊
အု္သုဲးသာ္ ယးေ႓ႜ၀္ဍးေ၀့၊
အု္ဖၚဏံင္ ဃွံင္ထံင့္အွ္ဍာ္၊
မု္တုိဒ္ဆုိင္ ထံင္ၟေအေဏ၀္ၟလွ္။

ဆု္ယ၀့္ကးကၚ လု္အွ္႓းယုိ၀္၊
တုိဒ္မ၀့္မွ္ ကုက္မ၀့္မွ္လွ္။

ေထာဟ္ယွးဓံင့္( နံင္းမ်လြာဲ)
[Read More...]


သနားပါဘိ



အလင္းဓာတ္မၿမင္ သူကန္း

ရုပ္ဝတၳဳ မသိ၊ သနားပါဘိ။

ခုိးသူဖမ္း လူဆုိး

ကုိယ္ခ်င္းစာ မသိ၊ သနားပါဘိ။

တမလြန္ေလာက မသိ

ဟုိလူမုိက္ ငတိ၊ သနားပါဘိိ။

ေလာကဓမၼတာ မသိ

ထုိသူမုိက္ ငခ်ိ၊ သနားပါဘိ။

ကိုု္ယ့္စာေပ အရွိ

ထုိသူယုတ္ မသိ၊ သနားပါဘိ။



ေတာမွီရဟန္း



[Read More...]


မအုိတဲ့ ကရင္



5.3.2010
စစံေၿဗာ

“ ကရင္အုိ ယာၿပင္ၾကီးမွာ
(ကြယ္…) မီးထည့္ကာလွဳံ”..တဲ့။
ရုပ္ပုံလႊာ ကဗ်ာတစ္စ၊
အင္တာနက္ေခတ္ၿဖစ္ေစ။
အင္တာနက္လြန္ေခတ္ ၿဖစ္ေစ။
မည္သည့္ေခတ္ ၿဖစ္ေစ။

ကရင္ဆုိတာ….
အုိသည္ထိ ယာကုိခ်စ္မက္ေန။
“ ကရင္အုိ ေခ်ာင္းၾကဳိေၿမာင္းၾကား”..တဲ့။
စကားဆုိရုိး ညႊန္းၿပဳၾက။
အင္တာနက္ေခတ္ ၿဖစ္ေစ။
အင္တာနက္ေခတ္လြန္ ၿဖစ္ေစ။
မည္သည့္ေခတ္ၿဖစ္ေစ။
ကရင္ဆုိတာ…..
အုိသည္ထိ ေခ်ာင္းကုိခ်စ္မက္ေန။

ယာကုိခ်စ္စိ္တ္
ေခ်ာင္းကုိခ်စ္စိတ္ဟာ
ကရင့္ပုံရိပ္တစ္ရပ္ပါ။
ယာအလွႏွင့္ ေခ်ာင္းအလွမွာ
သက္၀င္ ရွင္သန္ရာ
ရုိးသားၿခင္းကဗ်ာ
ၿငိမ္းခ်မ္းၿခင္းကဗ်ာ
လြတ္လပ္ၿခင္းကဗ်ာ
ကရင္ဆုိတာ
အုိၿခင္းမဲ့စြာ ဖတ္မၿငီးႏုိင္သူပါ။
[Read More...]


ေဏ၀့္ေဍဍဴလာ့



ေဏ၀့္ေမာ၀္ၟေဖါဟ္သယ္အု္ဆု္မာ၊
လု္သိင္းခီ့ထ၀့္ ဆုက္လင္သာ၊
ဆုိင့္ခိင္ၟအုဲး ဖ၀့္စင္လု္ဖး၊
အင္းဆုဂ္ေဏ၀္ၟ ထာင္ေဆာတ္ေ၀့ဍး၊
လု္ငယ္င၀္ ဃွဴ႔ဃွင္တယ္စြး။
ထံင္ၟေဏ၀့္ဍဳံ လု္ဍဳံဏွ္အုိ၀္၊
ေဏ၀့္ေမာ၀္ၟယွာၟ႓ိင္း အးသၞဳိ၀္၊
ေလ၀္႓း႓ုဂ္ ဏင္ၟ႓ိင္းလု္ေဃွ၀္၊
ထုဂ္ဟွာင္ၟ႓်ာ ဃွဴ႔ဃွင္လုက္ေခႜ(ေခႜ၀္)၊
သာအဲဆုိင္အွ္ေ၀့ သုိဲသုဲိ။
ဍဴလာ့ေဖါဟ္သယ္ အု္ဆု္မာ၊
လု္ဆု္လင္ဖုိဟ္ ဟွင္းေခါဟ္ဍာ၊
ဆု္အူးအံင္အး စုဂ္ပုံသာ၊
ႏုိင့္ဃွီးႏုိင့္အူး ပါပုိင္ကႜာ၊
အင္းေ၀့ဍးအုဲး စြးသု္ကါ။
လု္႓ိင္းေဍလု္႓ိင္း အု္ဟွင္ၟ၊
ဏု္ဆးအင္း ယု္အင္းဟွဳက္အင္း၊
ယု္ဆးအင္း ယု္အင္းဟွဳက္အင္း၊
အင္းဟွဳက္အင္းဆး ေခါဟ္က်ံင္ဏွ္၊
အု္က်းဟွာဟွံင္ လုက္ခႜာလွ္။
ယူေသွ္လာၟဏင့္ မ၀့္မွ္သီး၊
ေဒၢတ္လု္႓းဍံင္ ဏင္ထီး၊
ေဏ၀့္ေဍဍဴလာ့ အု္ဆု္မာ၊
လု္႓းဍံင္တယ္ ကါင္ဖါသာ။

စင္ၟ႓ုိ၀္………
ဟွယ့္ဖါထင္း ဖႜဳံဆုိဒ္ေဖါဟ္ကႜာ၊
အ၀္ဖႜဳံထီ့ သုင္းမုက္သာယြာ၊
ေဍာဟ္ထင္းတယ္ ပု္သယ္လု္ဖး၊
မု္ကဲ႓းသာ ေဏ၀့္ေမာ၀္ၟဟွး၊
မု္ကဲ႓းသာ ဍဴလာ့ဟွး….။
ေအကဲ႓းသာ ေဏ၀့္ေမာ၀္ၟ႓ုိ၀္၊
႓းေဒၢတ္ ေ႓့ေဏ၀့္ေမာ၀္ၟသုိ၀္၊
ေအကဲဲ႓းသာ ဍဴလာ့႓ုိ၀္၊
႓းေဒၢတ္ ေ႓့ဍဴလာ့သုိ၀္။
ဖႜဳံဆုိဒ္ေဖါဟ္သီးေဟွး…….
ေကွ္သာေၿပ ေယာ၀္ၟစုိ၀္ေအထ၀့္၊
ပု္အု္က်း ေ႓့လု္ဟုံ႔ပႜ၀္၊
သာအဲဆုိဒ္ သုဲးဇာတာ္ဏွ္၊ ရုဲၟေဏ၀္ၟသာ့အု္ ကုိ၀္ဟွာဟွဟ္….။

စ၀္သာအာင္း(ထီ့၀ါ္န္ၟရ၀္)

[Read More...]


 
Return to top of page Copyright © 2010 | Karen Tasmania Converted into Blogger Template by HackTutors